Szerző: Dojcsák Dániel

2010. március 4. 13:44

Ballmer: egyszer megelőzzük a Google-t

Steve Ballmer szinte minden hónapban talál alkalmat arra, hogy elmondja véleményét az aktuális piaci trendekről. Ezen a héten a Search Marketing Expón engedte szabadjára gondolatait a Microsoft piaci előrehaladásáról és persze a Google-ról.

A Microsoft vezérének beszéde leginkább a Bingről szólt, s a közönség soraiból fel is tették a kérdést a redmondi vezetőnek, hogy akarja-e első helyen látni a Binget a keresők versenyében. Ballmer diplomatikusan azt válaszolta, hogy erre nincs jó válasz, mert ha azt mondja, hogy igen, az jelenleg túl arrogánsnak tűnik, ha pedig azt, hogy nem, akkor azt hihetik az emberek, hogy a Microsoft elégedett a második hellyel. Mivel senki nem szeret második lenni, ezért Ballmer inkább az igent választaná.

A nemzetközi helyzet fokozódik

Egyre több fronton vív a két cég kemény háborút, s Ballmer azt sem titkolta, hogy cége előhozakodott a Google-lel szemben érzett frusztrációival a trösztellenes hivatalnokok előtt. A Microsoft most valamelyest nyeregben érezheti magát, ugyanis a Google-t jelenleg is több kormányzati intézmény vizsgálja Amerikában, köztük a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság és az Igazságügyi Minisztérium, de gyülekeznek a felhők a Google felett az Európai Unióban is.

A Microsoft pedig örömmel segít felderíteni és bemutatni minden piszkos trükköt, amit a Google bevet annak érdekében, hogy a kereső- és hirdetési piac királya maradjon. Dave Heiner, a Microsoft elnökhelyettese például február 26-i blogposztjában írja, hogy a vállalat hivatalosan igyekezett elmagyarázni a szabályozóknak, hogy a Google hogyan ferdíti a piacot saját érdekeinek megfelelően. \"Mondtuk nekik, hogy mi tudjuk, hogy üzletel a Google\" - panaszkodik Heiner.

Ballmer öreg lesz, mire a Bing a dobogó tetjére állhat

Pedig a Microsoft tisztában van vele, hogy még sokáig biztosan nem előzhei meg a Google-t a keresőpiacon. \"Nem tudom mennyi idős leszek, amikor ez megtörténik\" - mondta Ballmer. Mindenesetre úgy látszik, hogy a Microsoft hisz abban, hogy valamikor esélye nyílik előretörni. A politikai eszközök mellett azért jól látszik, hogy fejlesztésben sem akar a Microsoft lemaradni, elég megnézni az elmúlt hónapokban, milyen területen lépett előre a Bing, s látszik, hogy gyakorlatilag ugyanaz történik a térképek és keresők piacán mint a böngészőknél, csak éppen a két szereplő fordított helyzetben van.

A keresőpiac és a kommunikációs terület közös metszete a közösségi kommunikáció, ahol az aprónak számító Twitter áll az óriások között, s keresi a helyét. Miután a Google és a Twitter házassága nem született meg, egyre több szó esik arról, hogy esetleg a Microsoft kebelezné be a mikroblog-szolgáltatást. Ezt Ballmer nem kívánta megerősíteni. \"Nagyon jó együttműködésünk van velük. Hogy szükséges-e, hogy tulajdonjogot is szerezzünk vagy sem, az egyelőre még nem tisztázott. A Twitternek független cégként komoly hitelessége van a közösség előtt, kérdés, hogy ez megmaradna-e, ha foglyok lennének\" - vélekedett a Microsoft vezére.

Ballmer egyébként önmaga is használja a Twittert, de azt állítja, inkább tartalomfogyasztó, mint proaktív felhasználó. Azt viszont bevallotta, hogy van titkos felhasználói fiókja is, amivel például nyugodtan kommunikálhat a gyermeke iskolatársainak szüleivel, anélkül, hogy a figyelem középpontjába kerülne.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról