Komolyan gondolja a mobilpiaci terjeszkedést a Lenovo
Komolyan gondolja a mobilgyártóvá válást a Lenovo: a világ második legnagyobb PC-gyártója mintegy 5 milliárd jüant, azaz közel 800 millió dollárt fektet egy új központ felépítésébe, ahol mobil eszközök fejlesztése és gyártása zajlik majd.
Otthon már megy
A mobil eszközök, okostelefonok és tabletek piaca továbbra is hatalmas növekedést élvez, az első negyedévben az okostelefon-eladások több mint 40 százalékkal nőttek, a tabletek forgalma pedig megduplázódott - eközben a PC-eladások csupán 2 százalékkal nőttek és idén legfeljebb 10 százalék körül emelkedek majd elemzői becslések szerint. A második legnagyobb PC-gyártóként jegyzett Lenovo több mint egy éve külön üzletágat hozott létre, hogy erősítse mobilos jelenlétét. A Mobile Internet and Digital Home üzletág a mobilinternet és digitális otthon piacokért, valamint a kapcsolódó területekért felelős, ez a részleg dolgozik a Lenovo okostelefonjain, tabletjein, okostévéin és más szórakoztatóelekronikai berendezéseit.
A cégnek már van androidos okostelefonja és tabletje is, előbbieket egyelőre csak Kínában értékesíti, utóbbiak azonban a világpiacon is hozzáférhetők. A Lenovo tabletek - a többi androidos készülékhez hasonlóan - egyelőre nem arattak zajos sikert a nemzetközi piacon, ahol az iPad részesedése megközelíti a 70 százalékot. Az IDC szerint az első negyedévben a kínai vállalat az ötödik volt a tabletpiacon, részesedése azonban nem érte el a 2 százalékot sem, ugyanakkor Kínában a második a rangsorban az Apple mögött.
800 milliós központ
A Lenovo vezetése sokkal erőteljesebb fókuszt kíván helyezni a mobil eszközök szegmensére, ezért a kínai Wuhanban 800 millió dolláros befektetéssel új kutatás-fejlesztési és gyártóközpontot hoz létre. A 2013 októberében csatasorba álló létesítmény több ezer dolgozót foglalkoztat majd, akiknek a feladata okostelefonok, tabletek és más mobil eszközök fejlesztése és gyártása lesz. A vállalat reményei szerint 2014-ben már 1,6 milliárd dolláros bevétele származik a mobil eszközök piacáról, 5 évvel később pedig már ötször ennyi, vagyis 8 milliárd dollár. Összehasonlításképp, a Lenovo utolsó lezárt pénzügyi évében 21,6 milliárd dollár bevételt ért el, amiből 273 millió dollár nettó profitot tudott kigazdálkodni.
Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?
A vállalat a tavasszal kötött megállapodást az Intellel, amelynek értelében elsők között fogja forgalmazni annak Atom-alapú referenciamobilját. Ezt a készüléket több cég is felveszi a kínálatába, Indiában a helyi Lava már árulja, Európában pedig az Orange mobilszolgáltató fogja saját neve alatt forgalmazni, elsőként Nagy-Britanniában és Franciaországban.
Eddig semmi
A nagy PC-gyártók eddig képtelenek voltak értelmezhető jelenlétet kialakítani a mobil eszközök szegmensében, próbálkozásaik rendre csúfos kudarcot vallottak. A HP - amely egy időben iPaq modelljei révén meghatározó szereplő volt a PDA-piacon - a Palm felvásárlásától várta a megváltást, azonban a Pre okostelefonok és a TouchPad tabletek értékesítését néhány hét után felfüggesztette az érdeklődés hiánya miatt, és a részleget gyakorlatilag megszüntette. A Dellnek is voltak próbálkozásai az okostelefon-piacon, azonban sem a Windows Phone-t, sem az Androidot futtató modelljei nem voltak kelendőek, mint ahogy az Acer vagy a Toshiba okostelefonjai és tabletjei iránt sem jelentkezett komoly igény.