Szerző: Dojcsák Dániel

2010. március 16. 15:09

Már nem a Google a leglátogatottabb weboldal

Az Egyesült Államokban a Hitwise legfrissebb statisztikái szerint hosszú ideje a látogatottsági statisztikák első helyén trónoló Google-t megelőzte a világ legnagyobb közösségi oldala a Facebook.

Az internetes óriás, a Google már 2007 óta tanyázott az amerikai internetezőket monitorozó Hitwise látogatottsági statisztikáinak tetején. A kereső jó ideje a teljes webes forgalom 7 százalékát mondhatta magáénak, jelentős növekedést nem tudott elkönyvelni az elmúlt évben. Ezzel szemben a Facebook tavaly ilyenkor még alig valamivel 2 százalék feletti eredménnyel indult neki a rohamnak, s októberre már majdnem megelőzte a Google-t.

A négy század százalék csak a kezdet

A trónfosztásra március 13-ig kellett várni, amikor az USA-n belüli heti weboldal látogatások 7,03 százaléka már kevés volt a Google-nek az első helyhez, ugyanis a Facebook 7,07 százalékkal átvette a vezetést. Habár az első ilyen napon a különbség még lélektaninak mondható, de érdemes megnézni a teljes előző évre vetített grafikont, amiből arra lehet következtetni, hogy az olló jóval szélesebbre nyílik majd, s a Facebook egyszerűen lemossa a Google-t a pályáról. A legnépszerűbb közösségi oldal egyetlen év alatt az összes webes látogatás alapján mért részesedés szempontjából megháromszorozta jelenlétét, miközben a Google önmagához képest 9 százalékot növekedett, ami a piac bővülésével körülbelül egyenértékű. A Hitwise teljes beszámolója itt érhető el.

\"\"

Ugyan egy teljes hétre most először vette át a vezető helyet a közösségi oldal, de tavaly karácsony első napján és újév napján, illetve március 6-án és 7-én már egy-egy napra átbukott a csúcson. A Google legutoljára 2007 szeptemberében veszítette el az első helyet, akkor szintén egy közösségi oldal, a MySpace előzte meg, igaz csak ideiglenesen.

Egy másik mérés szerint azonban a Facebook még továbbra is a Google, Yahoo, és Microsoft mögött igyekszik. A comScore jelentése nem a látogatások számát veszi alapul, hanem a teljes amerikai lakosságon belüli penetrációt, s ebben a tekintetben a Google még mindig masszívan vezet 81 százalékos eredményével, miközben a Facebookot \"csak\" az amerikaiak 53 százaléka használja. A közösségi oldal növekedésére magyarázatot könnyű találni, hiszen az elmúlt évben sokat új szolgáltatás jelent meg rajta miközben egyre komplexebb, mégis könnyen kezelhető a tartalommegosztás és a kommunikáció.

A Facebook az új \"webes otthon\"

Egyre több a felhasználó, s ma már napi közel egymillió ember regisztrál a közösségbe, s az összes 400 millió regisztrált fele aktívan használja is az oldalt. A Google számára kellemetlen, hogy az emberek egyre több tevékenységet végeznek a Facebook-on, s egyre több igényüket kielégíti a közösségi oldal. Hírekért sem kell messzire menni, barátok képeit is itt kapjuk meg a leggyorsabban, s a Farmville és társai a szórakozásról is gondoskodnak. Hazánkban a Facebook-láz szintén tetőfokán van, a HWSW becslései szerint három hét múlva a magyar felhasználók száma át fogja lépni a bűvös egymilliót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról