Szerző: Koi Tamás

2010. február 9. 15:10

Az iPhone a legkeresettebb érintőkijelzős okostelefon

Az okostelefonok szegmensében is egyre nagyobb sikert aratnak az érintőkijelzős változatok - az év végén minden második eladott készülékről hiányoztak a gombok.

A Canalys piackutató frissen publikált elemzése szerint a tavalyi év utolsó három hónapjában nagyjából 30 millió érintőkijelzős okostelefont értékesítettek a gyártók világszerte, 138 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Vagyis a gombok nélküli okostelefonok iránti kereslet folyamatosan növekszik, ez a növekedés ráadásul idén várhatóan még dinamikusabb lesz: a piackutató szerint 2010-ben 166 millió érintőkijelzős okostelefon fogyhat.

A gyártók közti harc nyertese nem túl nagy meglepetésre az Apple lett, mely 2009-ben 25,1 millió készüléken adott túl, ezzel a piac egyharmadát tartotta kézben. A teljes mobilpiacon, valamint az okostelefon-piacon vezető Nokia az érintőképernyős okostelefonoknál a második legnépszerűbb gyártó, 22,36 millió eladott érintőkijelzős mobillal (a finn cég ezzel 29,5 százaléknyi piacrészt szerzett magának). A dobogó harmadik helyére a HTC kerülhetett fel 7,73 milliós értékesítési darabszámmal, mely 10,62 százaléknyi piacrész kihasítására volt elegendő.

Az értékesítési versenyben csupán a negyedik helyet tudta magának megszerezni a teljes mobilpiacon amúgy brillírozó Samsung: a koreai cég 4,84 millió érintőkijelzős okostelefont adott el 2009-ben, ezzel 6,4 százalékos részesedést ért el. Az Android platform idén várható erősödésének köszönhetően vélhetően jelentős növekedést tud majd felmutatni ezen a téren is a Samsung, mely a várakozásai alapján hamarosan eléri az 50 milliós mérföldkövet az összesen eladott érintőképernyős készülékek terén, ezzel pedig messze megelőzheti riválisait.

A Strategy Analytics nemrég kiadott statisztikái szerint a Nokia 2009 végén is stabilan vezette az okostelefon-piacot, a piackutató kalkulációi szerint részesedését az egy évvel korábbi 37 százalékról 39,2 százalékra tudta feltornászni. Ez nagyjából 20,8 millió eladott okostelefont jelent, szemben a 2008 végi 15,1 millióval. A kanadai Research in Motion mindeközben 18,6-ról 20,2 százalékra tudta növelni részesedését, eladásai 7,6 milló darabról 10,7 millió darabra nőttek.

A legnagyobb növekedést a piacon a legkisebb választékkal jelen lévő cég, az Apple tudta felmutatni: az iPhone-okra az év végén is hatalmas volt a kereslet, így összességében majdnem kétszer annyi (8,7 milliö) Apple mobil fogyott mint egy évvel korábban. Steve Jobs cége ezzel 10,8-ról 16,4 százalékra növelte piaci befolyását az okostelefonok szegmensében.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról