Szerző: Bizó Dániel

2010. február 2. 17:51

Távol-Keleten terjeszkedik a magyar érdekeltségű Ustream

A japán Softbank 20 millió dollárt fektet a budapesti fejlesztőbázissal rendelkező Ustreambe, amely élő közvetítéseket tesz lehetővé bárki számára, aki rendelkezik egy kamerával és internetkapcsolattal. A pénzzel és a japán kapcsolattal a Ustream a Távol-Keleten terjeszkedik majd.

A megállapodás értelmében a Softbank 20 millió dollárt friss tőkét visz a cégbe, amiért cserébe 13,7 százalékos részesedéshez jut. Ez a tranzakció így 146 millió dollárra taksálja a Ustream értékét, amelyet csak 2007 tavaszán alapítottak, kevesebb, mint négy éve. A tranzakcióval a japán média és telekom óriás további 55 millió dollárnyi opcióhoz is jutott 2011 júliusáig, amivel a legnagyobb részvényessé válhat.

A Ustream az extra tőkét és a Softbankkal kötött stratégiai megállapodást leginkább a távol-keleti terjeszkedéséhez használhatja majd fel, elsősorban a japán, kínai, koreai és indiai piacokra koncentrálva, ahol irodákat is tervez nyitni. A Softbank a tőkén kívül ehhez kiterjedt szakmai támogatást is kínálni tud, többek közt helyi piacismeretén, valamint helyi érdekeltségein keresztül.

A Softbank számos befektetéssel rendelkezik Ázsiában, többek közt a kínai internet nehézsúlyú szereplőjének számító Alibaba csoportban, a japán Yahoo!-ban, valamint Japánban telekommunikációs operátorokkal is bír, a vezetékes és mobil szegmensben egyaránt. A Ustream előtt így megnyílnak az olyan zárt és a külföldi cégek terjeszkedésével szemben ellenállónak bizonyuló piacok, mint a japán és a koreai, egyúttal gyors hozzáférést kap a hatalmas és gyorsan növekvő kínai és indiai online népességhez.

A számítógépen vagy akár mobiltelefonon keresztül történő élő sugárzást lehetővé tévő Ustream.tv januárban mintegy 50 millió egyedi látogatót vonzott, elsősorban az Egyesült Államokból és Nyugat-Európából - az iPhone alkamazást eddig több mint 1,5 milliószor töltötték le, de a program elérhető Nokia N Series és Android platformokon is. A Softbank az iPhone kizárólagos japán forgalmazója, és támogatásával csak Japánban mintegy 21 millió 3G-s Softbank Mobile ügyfélhez juthat el a Ustream a kiépített csatornákon keresztül. A Softbank Mobile ráadásul rendkívül erős koncentrációval rendelkezik Tokió és Oszaka körzetében, itt több mint 12 millió 3G-előfizetője van, ami hatalmas potenciált jelent egy hálózati szolgáltatás felfuttatásához.

Bárki lehet tévécsatorna

A Ustream ötlete az amerikai hadsereg két tisztjének fejéből pattant ki, miután arra a problémára keresték a megoldást, hogy a külföldön harcoló katonák hogyan tarthatnák sokkal hatékonyabban a kapcsolatot az otthon maradt családtagokkal, barátokkal. Az akkor meglévő videochat-megoldások két kliens közti kapcsolaton alapultak, és nem tették lehetővé azt, hogy egyszerre több helyszínen is látni lehessen az élő videoüzeneteket. Erre alakult meg a Ustream.TV, amelynek célja, hogy lényegében bárki tudjon adást sugározni az internetre, és akár saját közönséget is építhet. A Ustream közvetítette többek közt Barack Obama elnök beiktatását is, amit 3,8 millióan követtek figyelemmel.

A Ustream alapítója közt van egy magyar fiatalember is, Fehér Gyula, ennek köszönhetően pedig Budapesten, a Graphisoft parkban található az egyik fő fejlesztési központ. A vállalat 2008-ban mintegy 11 millió dollárt vont be egy kockázatitőke-konzorcium révén. A cég központja természetesen a Szilícium völgyben található, a kaliforniai Mountain View-ban, ahol többek közt a Google is székel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról