Szerző: Koi Tamás

2010. február 01. 16:27:00

Visszük a drága mobilokat, mint a cukrot

Bőven a teljes mobilpiac felett tudott növekedni 2009 utolsó negyedévében az okostelefonok szegmense. A piacot vezető három cég az eladások háromnegyedét tudhatja magáénak.

A tavalyi év utolsó három hónapjában összesen 53 millió okostelefon fogyott világszerte, vagyis a gyártók 30 százalékkal több készüléket értékesítettek mint egy évvel korábban - derül ki a Strategy Analytics piackutató friss felméréséből. A negyedik negyedévben ugyan a teljes mobilpiac is nőtt, de ennél jóval szerényebb mértékben, vagyis a jelek szerint tovább folytatódik a trend, miszerint a jellemzően drágább okostelefonok a teljes mobilszegmensen belül egyre nagyobb részarányhoz jutnak.

A piackutató statisztikái szerint a piac három legnagyobb szereplője - sorrendben a Nokia, a BlackBerryket gyártó Research in Motion, valamint az Apple - kivétel nélkül nagyobb részesedést tudott magának szerezni a többi szereplő kárára: a három cég a teljes okostelefon-piac 75 százaléka felett bír befolyással, miközben a többi gyártó összességében nem egészen 13 milló készüléket tudott értékesíteni az adott időszakban.

A Nokia 2009 végén is stabilan vezette az okostelefon-piacot, a piackutató kalkulációi szerint részesedését az egy évvel korábbi 37 százalékról 39,2 százalékra tudta feltornászni. Ez nagyjából 20,8 millió eladott okostelefont jelent, szemben a 2008 végi 15,1 millióval. A kanadai Research in Motion mindeközben 18,6-ról 20,2 százalékra tudta növelni részesedését, eladásai 7,6 milló darabról 10,7 millió darabra nőttek.

A legnagyobb növekedést a piacon a legkisebb választékkal jelen lévő cég, az Apple tudta felmutatni: az iPhone-okra az év végén is hatalmas volt a kereslet, így összességében majdnem kétszer annyi (8,7 milliö) Apple mobil fogyott mint egy évvel korábban. Steve Jobs cége ezzel 10,8-ról 16,4 százalékra növelte piaci befolyását az okostelefonok szegmensében.

A Strategy Analytics elemzője a számokat értékelve kiemelte, hogy a 2010-es esztendő - elsősorban az okostelefonok piacán most még csak szárnyukat bontogató ázsiai cégek, valamint a Google Android platformjának előretörése miatt - rendkívül kiélezett versenyt hozhat majd, mely minden valószínűség szerint a fogyasztóknak kedvez, hiszen nagyobb választékból, és vélhetően olcsóbb árak mellett válogathatnak.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 23:05

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.