Szerző: Koi Tamás

2009. december 8. 13:59

Minden előfizetőjét kárpótolja a T-Mobile

Automatikusan jár a tíz percnyi hálózaton belüli beszélgetés minden olyan T-Mobile ügyfélnek, akiknek december 7-én már aktív volt az előfizetésük.

A cégnél azután döntöttek így, hogy hálózati zavarok miatt több millió ügyfél számára akadozott a mobiltelefonos szolgáltatás múlt pénteken. A szolgáltató tájékoztatása szerint elsősorban a hálózaton belüli hívásokkal volt probléma, azaz a T-Mobile ügyfelek nem tudták egymást felhívni - az ajándék tíz perc beszélgetés éppen ezért csak hálózaton belül használható fel, 2009. december 24-én 0 óra és 2009. december 31. éjfél között.

Nincs kötbérfizetési kötelezettség...

A T-Mobile hálózatában pénteken hajnalban, egy előre tervezett szoftverfrissítés során fellépő váratlan üzemzavar miatt keletkezett részleges kiesés. A hiba teljes elhárításával péntek délután fél négyre végeztek a szakemberek, azaz a probléma észlesétől annak elhárításáig legalább fél nap telt el. Az üzemzavar miatt fellépő kötbérfizetési kötelezettség kapcsán a sajtóban - a Nemzeti Hírközlési Hatóság pénteki nyilatkozatának félreértelmezéséből adódóan - hamar elterjedt, hogy a szolgáltatónak a négy órát meghaladó kimaradás esetén kötbért kell fizetnie az ügyfeleknek, az operátor álláspontja szerint azonban a T-Mobile-nak nincs ilyen kötelezettsége a mostani kimaradás miatt.

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, valamint a 16/2003. (XII.27.) IHM rendelet értelmében a szolgáltató valóban kötelezhető kötbérfizetésre, ha hálózati kimaradás lép fel rendszerében, a hiba kijavítására rendelkezésre álló idő azonban részleges hálózatkimaradás esetén 72 óra, nem pedig négy óra, ahogy az számos lapban tényként megjelent. A zavart annak a félreértelmezése okozhatta, hogy a szolgáltató üzletszabályzatában arra vállal kötelezettséget, hogy a hálózati szolgáltatás egy évben négy óránál hosszabb ideig nem szünetelhet karbantartás miatt.

Az ügyet vizsgálja a Nemzeti Hírközlési Hatóság is, ahol a vizsgálat lezárásáig nem kívántak nyilatkozni arról, hogy a szolgáltató minden tekintetben a törvényi előírásoknak megfelelően járt-e el a pénteki üzemzavar során. A HWSW úgy tudja, hogy hatósághoz tegnap érkezett meg a T-Mobile jelentése a pénteki eseményekről, melyben részletekbe menően szerepel többek közt az is, hogy a mobilszolgáltatás rendelkezésre állását hogyan befolyásolta a kimaradás.

...de mindenkinek jár kárpótlás

A T-Mobile tíz ajándék perce minden előfizetőre vonatkozik, tehát nincs megkülönböztetés a havidíjas és a dominós szerződések közt, az egyetlen megkötés, hogy az előfizetésnek december 7-én már aktívnak kellett lennie. A szolgáltató egyelőre nem közölt hivatalos adatot arról, hogy a leállásnak milyen anyagi vonzatai lehetnek rá nézve, a HWSW becslései szerint azonban csak a tíz ajándék perc milliárdos kieséssel járhat.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a cég vállalati partnerei benyújtottak-e már kártérítési igényt az operátornak, valamint hogy a szolgáltató hálózati beszállító partnereivel szemben élt-e ilyen igénnyel. Tudomásunk szerint polgári peres eljárás sem indult eddig a pénteki leállás miatt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról