Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Péntek délutánra helyreállt a T-Mobile hálózata

Koi Tamás, 2009. december 04. 11:14
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az éjszakai-hajnali órákban jelentős mértékű üzemzavar lépett fel a hazai T-Mobile hálózatában.

Az üzemzavar miatt a cég ügyfeleinek egy része ma reggel, illetve hajnalban egyáltalán nem tudta használni mobiltelefonját, a cég hivatalos Twitter-csatornájára beérkező észrevételek szerint volt akinek nem jelzett egyáltalán térerőt a telefonja, illetve ahol működött a hálózat, ott is fennakadásokkal lehetett a készüléket hívásindításra és hívásfogadásra használni.

A mobilszolgáltató ügyfélszolgálatán az automata híváskezelő a cikk írásakor is arról tájékoztatja az ügyfeleket, hogy karbantartás miatt a mobilhálózat működése bizonytalan - a cég a készülék ki- és bekapcsolását javasolja az ügyfeleknek. Az akadozó mobilhálózat miatt az ügyfélszolgáltat is nehezen érhető el, a HWSW is csak többszöri próbálkozásra tudta felhívni a 1430-as számot. Beszámolók szerint nem csak a hangszolgáltatással, hanem az SMS-küldéssel is problémák adódtak, a mobilinternet azonban többnyire hibátlanul működött az előfizetőknél.

A nem, vagy késve megérkező SMS-ek kapcsán több, rövid szöveges üzenetre épülő szolgáltatás elérése is akadozik a T-Mobile ügyfelek számára, így például a legtöbb telefonra nem érkeznek meg a banki ellenőrző kódok, a hiba emellett az emelt díjas SMS-eket fogadó rendszerekben is zavart okozhat.

Idén hasonló leállás bénította meg a T-Mobile németországi hálózatát, akkor több tízmillió felhasználó órákon keresztül nem tudta használni mobilkészülékét. Az április 21-én jelentkező hálózatleállást két Home Location Register szerver (ezek tárolják az ügyfélazonosításhoz szükséges adatokat) leállása okozta. A német T-Mobile az eset után bocsánatot kért ügyfeleitől, és kárpótlásul lehetővé tette, hogy egy napon keresztül mindenki ingyen küldjön SMS-t a szolgáltató hálózatán belül.

A magyarországi leányvállalat későbbre ígért tájékoztatást a hiba jellegét érintően, illetve azzal kapcsolatban, hogy hány előfizetőt érinthetett a hajnali üzemzavar. Nem hivatalos információk szerint a hibát egy éjszakai karbantartás okozta, mely az Ericsson hálózati eszközeit érintette. Az incidens jelentőségét növeli, hogy a lakossági ügyfelek mellett a T-Mobile az államigazgatás és az üzleti szféra legnagyobb mobilkommunikációs szolgáltatója.

A T-Mobile hivatalos tájékoztatása december 4-én 12:40-kor

Váratlan szoftverprobléma okozta a hívásfogadási gondokat a Telekom mobilhálózatában
A mai napon délelőtt a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva vagy a hangposta jelentkezik. Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre. A Magyar Telekom ezúton is köszöni ügyfelei megértését és türelmét.
A probléma elhárításával kapcsolatban a szolgáltató természetesen további tájékoztatással szolgál majd.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Magyar Telekomnak a leállás miatt kell-e kötbért fizetnie az ügyfelek részére, mindenesetre a cég üzletszabályzatának 6. számú mellékletében szereplő információk szerint a szolgáltató - az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvénnyel, valamint a 16/2003. (XII.27.) IHM rendelettel összhangban - részleges hálózati kimaradás esetén 72 órán belül vállalja a hiba kijavítását, a szolgáltatás ideiglenes szünetelése (például karbantartás miatt) azonban éves szinten maximum 4 órán át lehetséges. Ezek alapján fontos kérdés, hogy a mostani üzemzavar részleges hálózati kimaradásnak vagy teljes szolgáltatáskimaradásnak számít-e.

Legfrissebb: A Magyar Telekom december 4-én délután fél ötkor érkezett közleménye szerint a szolgáltató mindent megtett a hiba elhárítása érdekében, így délután fél négyre megszűnt az összes probléma a hálózaton. Az operátor szerint a cégnek nem kell kötbért fizetnie, ettől függetlenül kárpótlásul minden előfizetőnek biztosít 10, hálózaton belül lebeszélhető ajándék percet. A díjmentes percek felhasználásának módjáról később tájékoztat a szolgáltató.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.