Szerző: Koi Tamás

2009. november 11. 12:23:00

Kipróbálható a Firefox 3.6 második bétája

Jó ütemben halad a Firefox következő, 3.6-os verziójának a fejlesztése. A program első kipróbálható változata november elején jelent meg, most pedig a második tesztverzió is letölthetővé vált.

A Firefox 3.6 beta 2 szembeötlő újdonságokat nem tartalmaz az első próbaverzióhoz képest, a fejlesztők leginkább az 1.9.2-es verziószámú Gecko motoron csiszoltak. A böngésző ennek köszönhetően független tesztek szerint tovább gyorsult, a browserek sebességét rendszeresen, saját metodikával tesztelő BetaNews szerint az új próbaverzió az eddig megjelent leggyorsabb Firefox.

A Firefox 3.6-ban megjelenő újdonságok zömében láthatatlanok a felhasználók számára, inkább a webfejlesztőket vagy a beépülő modulok készítőit érintik. Ami a felhasználókat illeti, számukra a legnagyobb változást alighanem a könnyen váltható témák, a \"személyiségek\" (\"persona\") beépített támogatása jelenti. Ezekkel a témákkal könnyen át lehet alakítani a böngésző felületét. További említésre méltó fejlesztés, hogy a Firefox 3.6 figyelmeztet az elavult, biztonsági kockázatot jelentő pluginek (pl. Flash, QuickTime) betöltésekor, hogy ideje őket frissíteni.

Az új verzióval továbbfejlődött a TraceMonkey JavaScript-motor, új CSS, DOM (Document Object Model) és HTML 5 képességek támogatása, a Web Open Fon Format (WOFF) kezelése, illetve a video HTML-taggel beágyazott filmek teljes képernyős lejátszása. A 3.6-os verzió layout-ja emellett teljes integrációt ígér a Window 7 kezelőfelületével.

A Firefox 3.6 bétája letölthető a Mozilla oldaláról Windows, Linux és Mac OS X platformokra. A program a korábban közzétett ütemterv szerint még idén elkészül, jövőre pedig még egy 3.x-es változat készül a Firefoxból, ezt követően várható - a tervek szerint 2010 második felében - a 4.0-s verzió érkezése.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:43

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.