Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Webkettes ray-tracing az NVIDIA-tól

Bizó Dániel, 2009. október 21. 18:05
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Interaktív 3D grafikát képes a weben közvetíteni az NVIDIA és a tulajdonában lévő mental images közös fejlesztése, a RealityServer. A szoftver önmagában is licencelhető, de lehet vásárolni renderszervert is, mely beilleszthető a kiszolgáló infrastruktúrába.

A RealityServer platformmal az NVIDIA a csúcsminőségű, szintetikus 3D grafikát is be kívánja vezetni a webkettes világba, valamint a netes kollaboráció részévé tenni. A megoldás lényege, hogy olyan, akár távoli kliensekről is lehessen valósidejű vagy közel valósidejű, akár interaktív 3D jeleneteket megtekinteni egy böngészőn keresztül, melyeket erre számítási teljesítményük nem jogosítana fel.

A cloud jellegű architektúra ráadásul lehetővé teszi azt is, hogy mindezt akár másokkal együttműködve, párhuzamosan tegyük meg, vagyis a csoportmunka végre túlléphet a Wordön és társain, vagy a levelezőlistákon és chatelésen, és immár a grafikailag intenzív munkákra is kiterjeszthető.

A mental images leány által fejlesztett RealityServer szoftver egy olyan webes platform, mely lényegében az összes elterjedt webes formátummal képes együttműködni HTTP-n keresztül, mint például az AJAX, Flash vagy Silverlight. A szerverszoftver Linuxon és Windowson is képes futni. A platform a cég iray nevű renderelő motorjával rendelkezik, mely az NVIDIA CUDA környezetben futtat vizuálisan pontos ray-tracing számításokat, de van opció a kevésbé élethű OpenGL-re is a nagyobb sebesség érdekében, vagy szoftveres renderelésre, mely az x86 proceszorokon fut - a legpontosabb, de a leglassabb, így legkevésbé interaktív.

A hangsúly jelen esetben kétségtelenül a hardveresen gyorsított ray-tracingen van, melyhez a cégek az NVIDIA Tesla RS rendszerét ajánlják, melyekkel akár több száz grafikus chipet tudnak összefogni egyetlen fürtben. A végeredmény egy olyan web infrastruktúra, mellyel lehetséges akár komplex, vizuálisan és fizikailag élethű tárgyakat, jelenetek manipulálni egy távoli kliensen keresztül, így racionalizálva a infrastruktúrát és teljesítményt, valamint lehetővé téve a szoros csapatmunkát például a grafikák, termékek, épületek vagy belső berendezések koncepciójának megtervezésében.

A RealityServer képes több 3D-tervező és CAD szoftverekkel is adatot cserélni, így az AutoCAD, Autodesk 3ds Max és Maya, valamint  SolidWorks szoftverekkel natívan, míg másokkal fordítással vagy importálással. A dolog szépséghibája természetesen az ár lehet, a Tesla RS kezdőára 25 ezer dollár, míg a szoftver licencköltsége 3 ezer dollár grafikus chipenként, vagyis egy potens interaktív renderfarm kialakítása tízmillió forint feletti beruházást követel.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.