:

Szerző: Koi Tamás

2009. október 15. 17:33

Nagyrészt visszaállíthatók az elveszett Sidekick-adatok

A Microsoft bejelentette, hogy sikerült a T-Mobile amerikai leányvállalatának előfizetői által használt Sidekick-rendszer múlt heti adatvesztési kárát a minimálisra csökkenteni, az ügyfelek személyes adatainak visszaállításával.

A rendszert üzemeltető Microsoft szerint a \"legtöbb, ha nem minden\" felhasználó elveszett személyes adatait sikerült visszaállítani, a felhasználók ezért fokozatosan újra hozzáférhetnek először a kapcsolati listájukhoz, naptárukhoz, feljegyzéseikhez fényképeikhez. A cég szerint az adatvesztést a fő adatbázis és a biztonsági mentési rendszer összeomlása okozta. A hiba a tengerentúlon jelentős figyelmet kapott, a Wall Street Journal szerint a felháborodott felhasználók közül legalább egy be is perelte a szolgáltatót és a szoftvercéget.

A T-Mobile és a Microsoft a múlt héten hivatalosan is elismerte a súlyos rendszerhibát, egyben arra kérte a két cég a felhasználókat, hogy ne hagyják teljesen lemerülni készülékeiket, és akkumulátort se cseréljenek, különben a személyes adatok lenullázódnak, és tartalék nélkül teljesen elvesznének - erre a szolgáltatás működési sajátosságai miatt volt szükség. A Microsoft szerint a probléma végül - alighanem részben a felhívásnak és a hibával kapcsolatos jelentős médiavisszhangnak köszönhetően - csak kevés számú felhasználót érintett, nagy részük számára pedig visszaállíthatók az adatok.

A T-Mobile Sidekick mobilokat a Danger gyártja, melyet tavaly év elején vásárolt meg a Microsoft, és azóta leányaként működik. A Danger nem egyszerűen egy mobiltelefont kínál, hanem lényegében egy mobilkommunikációs és adattárolási megoldást, akár operátoroknak is szolgáltatva. A szolgáltatás - elsősorban a korosztály üzenetküldési szokásai miatt - zömében a fiatalok körében népszerű az Egyesült Államokban.

Bár az adatok helyreállítása a következő napokban folyamatos lesz, a T-Mobile amerikai leányvállalata már korábban úgy döntött, hogy kárpótolja az érintett felhasználókat egy hónapnyi szolgáltatási díj elengedésével, valamint egy százdolláros bónnal.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról