Szerző: Dojcsák Dániel

2009. október 9. 12:15

Twitteren is kereshet a Google és a Bing

A Twitter a hosszú élet titkát keresve meglepő tárgyalásokba kezdett párhuzamosan a Google-lel és a Microsofttal is. Hamarosan a keresések találati listáiban köszönhetnek vissza a csiripek.

A Wall Street Journal All Things Digital blogja szerint a Twitter vezetése arról tárgyal a keresőpiac két jelentős szereplőjével, hogy a felhasználók publikus üzenetei megjelenhessenek a keresők találati listájában is. Amennyiben a terv megvalósul, akkor az eddig is publikus, de viszonylag zárt rendszer \"tudásbázisa\" rendelkezésére áll majd az összes internetező számára.

Az integráció ebben az esetben nem a Google vagy a Microsoft (Bing) érdeke, hanem leginkább a Twitteré. Ahhoz, hogy a cég fenntartsa továbbra is a gyors és releváns hírszolgáltatói képet magáról, biztosítani kell a komplex kereshetőséget is. Nem várható el a világon minden híréhes felhasználótól, hogy kövesse a lehetséges hírforrásokat vagy folyamatosan figyelje, történik-e valami. A Twitter kommunikációs dzsungelében kiigazodni nagyon nehéz, főleg egy bizonyos számú követett csiripelő felett. Túl sok a zaj, túl rövidek az üzenetek és túl gyorsan pörögnek. A klasszikus keresőkkel sem lehet felülemelkedni ezen a problémán, hiszen ami 6 órája érdekes volt egy adott témában, az mostanra már elavult, amiről tegnap beszéltek, az pedig lehet, hogy ma már csak előzménye egy sokkal fontosabb kérdésnek.

A Google és a Bing bevonása viszont meghozhatná a Twitter-világ számára a letisztultságot, hiszen az internetezők pontos, friss és releváns információkhoz jutnának egy adott témában, hulladékok nélkül. Aki nem lenne kíváncsi az egész áradatra, az is nyerhetne, a Twitter pedig végre biztos bevételhez juthatna a keresők által, miközben a Google és a Microsoft újabb szolgáltatással csábíthatna felhasználókat.

A megállapodás ennek ellenére nem biztos hogy létrejön, s a WSJ blogjának szerzői is csupán egy újabb próbálkozást látnak ebben, aminek a célja a még mindig befektetői pénzből hízó Twitter finanszírozása. A közösségi kommunikációs szolgáltatónak közvetett bevételekre van szüksége, amikor a felhasználónak nem kell fizetnie a tartalomért és a szolgáltatásért. Ennek eredménye ugyanis nagyon gyorsan az lenne, hogy a felhasználók elpártolnának és az egész vár összeomlana.

Eközben a Twittert az idő mellett még a Facebook gyors fejlődése is fenyegeti. A közösségi hálózat egyre komolyabb fejlesztéseket élesít rendszerében, emellett pedig pozitív cash flow-t is fel tud már mutatni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.