Szerző: Bodnár Ádám

2009. október 2. 11:39

A Google Appsre támad az IBM

Elindította LotusLive iNotes webes levelezési szolgáltatását az IBM, kimondottan vállalatoknak célozva.

A Nagy Kék még az év elején mutatta be LotusLive csomagját, amely egy hosztolt üzenetkezelő, csoportmunka- és közösségi hálózati megoldás kimondottan vállalatok számára. Ennek egyik komponense a LotusLive Notes, amely egy e-mail szolgáltatás, amelyhez az asztali gépre telepített Notes klienssel lehet csatlakozni. A megoldás előnye, hogy a vállalatnak nem kell foglalkoznia a levelezőszerver üzemeltetésével, mentésekkel, archiválással, ezekről az IBM gondoskodik. Az iNotes a LotusLive Notes webes kliense, azaz segítségével egy webböngészőn keresztül is elérhetők a levelek, naptárak és az ismerősök listája. Az iNotes felhasználónként évi 36 dollárért vehető igénybe, ez havi 3,75 dollárt, azaz nem egészen 600 forintot jelent. Ennyiért 1 gigabájt tárhelyet ad az IBM, amely felárért tovább bővíthető.

A fogyasztók körében egyre népszerűbbek a webes levelezők, amelyek legfőbb kényelmi szolgáltatása, hogy az e-mailek bárhol, bármikor, bármilyen eszközről elérhetők. Ez a megközelítés egyre inkább megveti a lábát a vállalatok világában is, elsősorban olcsósága miatt, ugyanis a cégnek nem kell saját e-mail infrastruktúrát üzemeltetnie, szervereket vásárolnia és karbantartania, a biztonsági mentésekkel törődnie. Ez főleg a kisebb cégeknél jelent könnyebbséget

A webes vállalati kommunikációs és csoportmunka-szolgáltatások egyik úttörője a Google az Apps-szal, amely e-mailt, naptárat és alapszintű irodai szoftvereket (szövegszerkesztő, táblázatkezelő, prezentációkészítő) is tartalmaz és 25 gigabájtos tárhely jár hozzá évi 50 dollárért. A Google megoldását ugyan számos cég és intézmény használja világszerte, azonban a vállalati világba alighanem az IBM fogja elvinni ezeket a szolgáltatásokat, mivel a vevők jobban bíznak az évszázados múlttal bíró, kimondottan vállalati megoldásokra szakosodott Nagy Kékben mint a Google-ben.Az iNotes kapcsán az IBM is igyekszik hangsúlyozni, hogy a szolgáltatást kimondottan vállalati környezetre tervezték, nem egy fogyasztói termék \"újracsomagolásával\" született.

A Google online szolgáltatásai az utóbbi időben többször órákra leálltak, nagy visszhangot kiváltva a felhasználókban és a médiában is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról