Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 30. 08:46

A karácsony egyik sikerterméke lehet az e-könyvolvasó

Az idei ünnepi szezon hozhatja meg az áttörést az elektronikus könyvek, illetve -olvasók piacán. Az Egyesült Államokban minden ötödik ember tervezi, hogy beszerez egyet.

A fogyasztói elektronikai termékekre specializálódott Retrevo megbízásából készült Gadgetology tanulmány szerint az idei karácsony egyik slágerterméke lehet az e-könyvolvasó. A felmérésben résztvevők 21 százaléka vallott úgy, hogy idén tervezi ilyen termék vásárlását. A potenciális vásárlók között egyelőre túlsúlyban vannak a férfiak, közülük minden negyedik (26%), míg a nők közül csak minden hatodik (17%) válaszadó mondana igent a papír lecserélésére.

A Retrovo felmérése arra is kíváncsi volt, hogy a felhasználókat melyik termék fogta meg leginkább. Az eredmény egyáltalán nem meglepő, az agyonsztárolt Amazon Kindle mellett döntene a vásárolni szándékozók 62 százaléka, a Sony Readert 32 százalék látná szívesen otthon, a többi gyártó pedig a maradék 6 százaléknyi vevőn osztozkodhat majd. A kép természetesen változhat majd, amennyiben megjelenik az ASUS kétoldalas, színes kijelzős, illetve az egyszerűbb, de nagyon olcsó modellje is.

\"\"

Demográfiailag sem okoz meglepetést az e-könyvolvasók várható penetrációja, hiszen a viszonylag drága, high-tech eszköz leginkább a 25-34 éves korosztályban hódít majd, köszönhetően annak, hogy ők már saját egzisztencia révén megengedhetik maguknak a kiadást, illetve fiatal koruk vonzza őket az újdonságok felé. A 25 év alattiak között is még minden harmadik válaszadó (29%) szeretne e-könyvolvasót, a 35-44 között viszont már csak 22 százalék, a 45 felettiek esetében pedig alig 10 százalék az arány.

Érdekes, hogy ez a termék vonzerőben immár megelőzi az MP3-lejátszókat, igaz a HDTV, digitális kamera és a noteszgép még mindig tartja magát a kívánságlisták tetején. A médialejátszók iránti vágy is leginkább az új iPodok miatt maradt élénk, sőt, az Apple népszerűsége az USA-ban olyannyira meghatározó, hogy a válaszadók 9 százaléka azért nem szeretne elektronikus olvasót venni egyelőre, mert várja az Apple megoldását ezen a területen is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról