Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 28. 17:18

A Yahoo! csak vidéken menő

Egy apró változtatás felhasználók sokaságának borzolta fel a kedélyeit múlt héten. Az eddig is a Yahoo tulajdonában lévő Flickr képmegosztó szolgáltatás logójában megjelent az anyacég neve is, amit az újramárkázás első lépcsőjének tekint a közvélemény.

\"Flickr from Yahoo!\", vagyis Flickr a Yahoo-tól - áll a képmegosztó új logóján. A szájt kinézete ugyan nem változott még semennyit, de a felhasználók máris attól tartanak, hogy kedvenc fotótáruk hamarosan teljesen Yahoo! színekbe öltözik. A felhasználói fórumokban máris elindult a hangulatkeltés, az egyik kommentelő például azt írja, hogy \"mintha nem elégszer emlékeztetnének minket arra, hogy a Yahoo fizeti a számlát\".

A geekek szerint a Yahoo! gázos

Az Egyesült Államokban a geek, illetve a techie társdalomban egy érdekes földrajzi törésvonal jött létre, aminek az egyik oldalán a Google, a másik oldalán a Yahoo áll. Az utóbbit tartják a \"közép-amerikai\" szolgáltatónak, hisz valóban a keleti- és a nyugati partot leszámítva mindenhol népszerű a márka. \"Ha kimész New Yorkból vagy a Szilícium-völgyből, akkor mindenki szereti a Yahoo-t.\" - mondja egy másik felhasználó.

A fórumokból az derül ki, hogy a megszólaló felhasználók egyöntetű véleménye, hogy a Yahoo márka lejárt lemez, a logót félelmetesnek és csúnyának tartják, s szinte mindenki legszívesebben elfelejtené vagy nem venne tudomást arról, hogy a Yahoo a Flickr tulajdonosa. Az apró változtatás keltette hullám tanulságos eset kellene legyen a szolgáltató számára, hiszen hosszú távon a Flickr-t is használó fiatal felhasználók uralják majd az internetet, s szükségszerű lenne a vidéki, középkorú amerikai mellett más célcsoportok kedvében is járni.

\"\"

A Yahoo ezzel az iránnyal teljesen ellentétesen nemrégiben tépázta meg még egyszer saját hírét a Flickr felhasználók előtt. Egy felhasználó egy Photoshopolt képet töltött fel Barack Obamáról a képmegosztóra, melyen az elnök a Time címlapján szerepel, de a Batman filmből ismert Jokernek maszkírozva. A képet a Yahoo utasítására eltávolították a rendszerből, ami a szólásszabadság fellegváraként ideologizált USA-ban komoly öngól. A Yahoo a DMCA-ra (Digital Millenium Copyright Act) hivatkozva törölte a képet, ami még akár védhető is lett volna, de emellett a képhez tartozó fórumokat, megjegyzéseket és a teljes oldalt is megsemmisítette. Sőt, ezután az ügyből kipattant politikai ütés-váltásnak is véget vetett a fórumaiban, pedig erre már végképp nem kötelezte volna semmilyen törvény. Az pedig már csak hab a tortán, hogy az Flickr-ősfelhasználókat is arra kötelezték, hogy Yahoo-fiókot kreáljanak a belépéshez.

Problémás jövőkép

A Yahoo Európában nem, de az Egyesült Államokban továbbra is komoly szereplőnek számít az online piacon, viszont kénytelen elkönyvelni azt, hogy a \"leghangosabb\", városi, technológiai érdeklődésű közönség szemében túlzottan negatív szereplővé vált. Ez pedig néhány év alatt a piaci helyzetét is komolyan befolyásolhatja a cégnek. A Google is kap hideget-meleget, de a felhasználók többnyire szeretik a cég szolgáltatásait, sőt, mostanság a Microsoft sem számít már a véleményformálók szemében ősi gonosznak, legalábbis a Live vagy a Bing kapcsán.

Ugyanez a motívum egyébként hazánkban is kimutatható volt több ízben. A Magyar Telekom csoport felvásárlásai kapcsán hasonló negatív színezetet kapott mind a freemail, mind az iWiW is. Sokat beszéltek arról a felhasználók itthon is, hogy mi lenne, ha a felvásárlást a cégcsoport arculatához való igazítás is követné, de ez nem történt meg, csupán a Magyar Telekom tartalomszolgáltató részlegébe, az [origo]-ba való integrálásig jutott el a közelítés.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról