Szerző: Bodnár Ádám

2009. szeptember 21. 14:26

Belép az informatikai szolgáltatások piacára a Dell

Akvizícióval lép be az informatikai szolgáltatások piacára a Dell, 3,9 milliárd dollárért megvásárolja a texasi központú Perot Systems vállalatot.

A Perot Systems számos különféle informatikai szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek, a rendszerbevezetéstől és tanácsadástól kezdve akár az egyedi alkalmazásfejlesztésig. A cégnek mintegy 25 ezer alkalmazottja van, tavalyi forgalma 2,8 milliárd dollár volt. A Dell részvényenként 30 dollár készpénzt ad a Perot Systemsért, ez közel 68 százalékkal magasabb a pénteki záró árfolyamnál. A tranzakció a szokásos feltételek teljesülése esetén legkésőbb januárban zárulhat el.

Az 1988-ban alapított Perot Systems beolvadása után a Dell szolgáltatási üzletágává válik, vezetője továbbra is Peter Altabef marad, a cég elnök-vezérigazgatója. A Perot története kapcsán mindenképp említésre méltó, hogy az alapító-névadó Ross Perot alapította 1962-ben az EDS-t is, a világ legnagyobb független informatikai szolgáltatóját, amely ma már a HP része. Az EDS-ben 1984-ben vásárolt többségi részesedést a General Electric, majd 1988-ban Perot fennmaradó tulajdonrészét is megvette a GE, ebből a pénzből gründolta Perot jelenlegi cégét, amely sajnos nem tudta megismételni elődje sikerét.

A Dell az 1980-as évek végén indult egy garázsból, majd vállalat szuperhatékony ellátási lánca és direkt értékesítési modellje révén a legnagyobb PC-szállítóvá vált, azonban az évtized közepére elvesztett vezető pozícióját a HP-vel szemben. Ennek oka elsősorban az volt, hogy a Dell főképp a vállalati megrendelőkre koncentrált, a PC-piacon azonban túlsúlyba kerültek a fogyasztók, akik számára a Dell unalmas, szürke vállalati PC volt, nem pedig vonzó otthoni termék.

A vállalat az elmúlt évek során kiterjesztette jelenlétét a PC-ken túlra, felvette a kínálatába többek között a szervereket, tárolókat, nyomtatókat, szünetmentes tápegységeket is. A cég azonban egyértelműen értékesítés-központú, bevétele erőteljesen függ az uralkodó piaci viszonyoktól. A Dell megjelenése a szolgáltatási piacon lényegében elkerülhetetlen volt. A szolgáltatások nyereségtartalma magasabb mint a hardvereladásé, másfelől a hosszú távú megállapodások biztos bevételi forrást jelentenek akkor is, amikor a cégek nem költenek új hardverekre vagy szoftverekre. Erre pedig nagy szüksége van a Dellnek, a cég forgalma a válság hatására meredeken esett ugyanis, mivel a vállalatok szinte teljesen leállították új hardverbeszerzéseiket.

Az összeolvadás a Perot számára is kedvező, ugyanis a Dell nemzetközi értékesítési hálózata révén egycsapásra megjelenhet számos országban, és mostantól fogva a szolgáltatásokhoz \"saját\" hardvereket is tud kínálni az ügyfeleknek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról