Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 16. 13:28

Pozitív a Facebook cash flow-ja

A Facebook átlépte a bűvös 300 millió felhasználós határt, s ezzel együtt sikerült elérni az előző negyedévben a pozitív cash flow-t is. A világ legnagyobb közösségi oldala innentől kezdve már több pénzt hoz, mint amennyit visz.

\"Ez nagyon fontos számunkra, ugyanis ez a Facebookot egy erős, független szolgáltatássá teszi hosszú időre\" - kommentálta a hírt Mark Zuckerberg cégalapító. A pozitív cash-flow ugyan nem azt jelenti, hogy a vállalkozás nyereségessé vált, hanem egyszerűen csak annyit, hogy az előző időszakban már több pénz folyt be a kasszába, mint amennyit elköltött. A hosszú távú beruházások, mint a szerverfarmok korábbi telepítése viszont még rontja némileg a pénzügyi képet, de feltételezhetően a bevételeik emelkedése továbbra is megmarad.

A nyár végén a Facebook pénzügyeire jobban rálátó források szerint a vállalat bevételei a tervek szerint alakultak. Az idei évben 125 millió dollár várható márkahirdetésekből, 150 millió a Microsofttal kötött hirdetési megállapodásból, 75 millió a virtuális ajándékboltból, 200 millió pedig a saját \"önkiszolgáló\" hirdetési rendszerből. Ez összesen 550 millió dollár bevételt jelent.

Zuckerberg szerint a 300 milliós felhasználói létszám valóban egy nagy szám, de továbbra is úgy hiszi, hogy ez csak az út kezdete, s a cél az, hogy az interneten mindenkit összekössön a Facebook. Ehhez folyamatosan figyelni kell a felhasználók szokásait és igényeit, s a fejlesztéseknek mindenképp gyorsabb ütemben kell zajlani, mint ahogy a bázis növekszik. Ennek a tempónak a jeleit tisztán látni, hiszen ahogy a tavalyi évben a Google háza tájáról érkezett kétnaponta egy érdekes bejelentés, úgy idén a Facebook viszi el az innovátor címet. Érdekes viszont, hogy a felhasználói szám bővítéssel nem járt együtt a fejlesztőmérnökök számának növekedésével. Ma már egy mérnökre több mint egymillió felhasználó jut, s így kell annyi újdonsággal előrukkolni, hogy annak érezhető hatása legyen az online világban.

Az elmúlt időszakban publikussá vált számok szerint a Facebook naponta több mint 700 ezer új felhasználó regisztrációját fogadja, s még szinte frissnek számítanak a 250 milliós taglétszámról szóló hírek, máris átlépték a 300-at is. A jelenlegi globális internetpenetrációs adatok alapján azt lehet becsülni, hogy akár egymilliárdig is felkúszhat a Facebook-felhasználók száma, de e fölé nehezen fog menni. Főleg látva azt, hogy egyes nagy népességű országokban, mint Kína, más közösségi szolgáltatások vannak domináns szerepben. Magyar felhasználóból jelenleg körülbelül 400 ezer van a Facebookon, de ez a szám is dinamikusan növekszik. Heti szinten már 15 ezer feletti növekedéssel lehet számolni, így jövő januárra szinte biztosan megduplázódik itthon is a facebookozók száma.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról