Szerző: Bizó Dániel

2009. szeptember 3. 12:51

GTA nélkül továbbra sincs nyeresége a Take-Two kiadónak

Súlyos veszteséget szenvedett el a Take-Two Interactive a második negyedévben, a cég papírjai azonban erősödtek a vártnál jobb mutatók és kedvező kilátásokat hatására. A játékkiadó előtt még mindig adott a kihívás: bebizonyítani, hogy képes nyereséges lenni a Grand Theft Auto nélkül is.

A Take-Two a július 31-ével véget ért pénzügyi negyedévében 68 százalékkal 138,6 millió dollárra visszaeső forgalmat jelentett le, mivel a GTA IV egy évvel ezelőtti kiadása hatalmas forgalmat generált tavaly, amihez fogható kasszasikere nem volt a negyedévben, valamint a játékpiac is gyengébb a tavalyinál. Főként ennek hatására a tavalyi 51,8 milliós profitból 55,5 milliós veszteség lett, de közrejátszott az is, hogy mintegy 20 millió dollárt fizett ki a GTA-hoz és részvényopciós ügyletekhez kötődő pereskedések lezárása érdekében.

A vállalat alig dobott játékot piacra az időszakban, és ezek nem tudták ellensúlyozni a GTA IV lecsengését - a BIGS 2 baseball vagy Birthday Party Bash partijáték nem arattak sikert a szaklapokban, a Civilization IV gyűjtői csomag pedig csak egy szűk rétegnek szól. A cég negyedéve azonban a vártnál kevésbé rosszul sikerült, valamint a kilátások is kedvező fogadtatásra találtak az elemzők és a tőzsdei befektetők körében, aminek hatására a cég papírjai is erősödtek.

Az év vége előtt, a cég következő pénzügyi évének novemberi kezdetén tervezi piacra dobni a BioShock 2, Mafia II és Max Payne 3 játékait, melyek egyesével is általános sikerre számíthatnak. Elemzők egyöntetű véleménye, hogy a cég erős karácsonyi szezon elé néz, és a jövő év is bizakodásra ad okot.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról