Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Ősszel is lesz HWSW free! Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.

Megnyerte magának az első PC-gyártót a Chrome

Koi Tamás, 2009. szeptember 01. 14:25
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Komoly fegyvertényhez jutott a Google saját böngészője, a Chrome a böngészőpiaci háborúban: a cég megállapodást kötött a Sonyval, melynek értelmében a japán gyártó számítógépeire eztán gyárilag telepítik a böngészőt. Bár a Sony PC-ivel a világpiacon szinte elenyésző részesedéssel bír, ez a megállapodás csak az első lépés - állítják a Google-nél.

A megállapodást viszonylag rövid idő alatt, egy évvel a Chrome meglepetésszerű világrajövetele után hozta tető alá a Google, mely egyszerűen kezelhető és gyors böngészőjével hamar feltűnést keltett az Internet Explorer és a Firefox által uralt piacon. A Chrome a böngészők pályafutásához képest rendkívül gyorsan elért a 2.0-s verzióhoz, a szoftverből ráadásul már a 3.0-s változatot tesztelik, emellett ezzel a névvel tervezi bevezetni fejlesztés alatt álló operációs rendszerét is a Google.

A Google már tavaly novemberben pedzegette, hogy új, a számítógépgyártókkal együttműködésben kialakított disztribúciós csatorna bevonásával próbál piacot szerezni újszülött böngészőjének. A Google számára mindenesetre ez a terep nem teljesen ismeretlen, hiszen jelenleg számos márka kínál olyan számítógépeket, melyekre a cég bizonyos szoftvereit (Google Desktop, Picasa, Google Toolbar) előre telepítették.

Bár a Sony nem tartozik a forgalmasabb PC-gyártók közé, a Google szerint a japán céggel kötött megállapodás egyfajta kísérleti nyúl szerepét töltheti be, a meglévő szerződés mintájára így hamarosan más, nagyobb befolyással bíró gyártókkal is megállapodást köthet a cég. A Sony egyes VAIO konfigurációit már a bejelentéssel egy időben a Google Chrome-mal előtelepítve szállítják,

A böngészőpiacot felmérő Net Applications legfrissebb felmérése szerint a Chrome-nak van hová nőnie, igaz, az új böngésző egyes, évek óta piacon lévő termékekhez képest nagyon jól teljesít. A Chrome piaci részesedése augusztusban 2,9 százalék volt, a Google böngészője ezzel megelőzte a 2,1 százalékon álló Operát, és megközelítette a 4,1 százalékot elérő Apple Safarit. A piacot folyamatos térvesztés mellett továbbra is az Internet Explorer platform vezeti 66,6 százalékkal, a második a Mozilla Alapítvány Firefox böngészője, mely 23,3 százalékon áll.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!