Szerző: Dojcsák Dániel

2009. augusztus 19. 13:12:00

Beleharapott a Bing a Google keresőbe

A Microsoft keresője ha nem is taszíthatja le a trónról a Google keresőt, de egy kicsit megzavarta az állóvizet, s így a Google részesedése némileg csökkent a keresőpiacon.

Ugyan nagyon apró eltérésekről van szó, de az Egyesült Államok keresőpiacán júliusban némileg növekedett a Microsoft Bing részesedése, miközben a Google és a Yahoo is teret veszített. A Google 0,3 százalékpontos csökkenéssel 64,7 százalékra esett vissza, míg a Yahoo szintén ugyanennyit csökkent, ezzel pedig 19,3 százalék lett a júliusi szelete a teljes tortából.

Amit a két nagyobb szereplő elbukott, azt a Microsoft Bing vitte el, több mint fél százalékpontot sikerült egyetlen hónap alatt híznia, így mostanra már az amerikai piac 8,9 százalékát ellenőrzi. Habár ez jó hír a redmondiaknak, de még mindig messze vannak a sikertől, ezzel a tempóval egy év alatt ugyan majdnem meg tudná duplázni a részesedését a piacon, de az még a Yahoo befogására sem lenne elegendő.

A nemzetközi vizeken még ennél is cudarabb a helyzet a Microsoft számára. A NetApplications mérései szerint júliusban globálisan 78,45 százalékot visz el a Google a keresésekből, miközben a Bing csak 3,17 százalékon toporog, s a Yahoo (7,15%) mellett még a kínai Baidu is megelőzi a 8,87 százalékos eredményével.  A meccs pedig még csak most kezdődik igazán, hiszen a Google éppen a múlt héten mutatta meg a fejlesztői demóját egy teljesen új keresési architektúrának, amit \"Caffeine\"-nek neveztek el. A Bing igazi kihívója az a kereső lesz, s annyi előnye van csupán, amíg a Google piacra nem dobja.

Eközben a Yahoo is próbálkozik, igaz nem egy újabb generációs keresővel, hanem saját motorjának egy API-n keresztül való kiszervezésével. A tavaly útjára indult Yahoo BOSS program keretében, egy nyílt API-n keresztül a fejlesztők saját keresőmotort készíthetnek a Yahoo algoritmusait felhasználva. A népszerűsége meglepő, s egyre több kisebb csapat készíti el saját változatát. Idén májusban a BOSS csak az USA-ban, már napi 30 millió keresést szolgált ki, ami havi szinten közel egymilliárd darab.

Ha egy kalap alá vennénk minden BOSS-alapú keresőt, akkor ez lenne a negyedik legnagyobb szereplő közel 6 százalékos részesedéssel az Egyesült Államokban. A Bing 1,21 milliárdos száma pedig nagyon közel van, s amennyiben folytatódik a növekedés, akkor a Yahoo hónapokon belül még egyszer megelőzheti a Microsoftot. Bár ennek a harcnak a hirdetők szempontjából egyre kisebb a jelentősége, hiszen a Yahoo és a Microsoft nemrégiben jelentette be, hogy mégis összevonják erőiket a Google-lel szemben.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 22. 02:38

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.