Szerző: Dojcsák Dániel

2009. július 14. 15:44

Közösségi funkciók lehellhetnek életet a Blackberry alkalmazás-piacterébe

A Blackberry AppWorld tavasz óta szolgálja ki a készülékeiket még okosabbá tenni akaró Blackberry-felhasználókat, de a Research in Motion által várt áttörés nem érkezett meg, sőt a felhasználók inkább nehézkesnek találják a programok keresését és telepítését. A gyógyír holnap érkezik, mégpedig a trendeknek megfelelően egy közösségi szolgáltatás képében.

Csak a gond és a baj

A BlackBerry App Worldre nagyrészt külső fejlesztők által készített alkalmazások kerülnek. A cég leginkább üzleti körökben népszerű okostelefonjaihoz, így egyebek mellett a Bold és Storm modellekhez fejlesztett programok különböző kategóriákba sorolva jelennek meg a piactéren -- a szoftveráruház elsődleges célja a BlackBerry-felhasználók által gyakran használt alkalmazások rendszerezésén túl a fejlesztők ösztönzése, ezzel együtt a platform népszerűsítése.

A valóság azonban felülírta a RIM terveit, s hiába indította el a konkurenciáéhoz hasonló online alkalmazás-piacteret, a siker mégis elmaradt. A felhasználók szerint a bolt kezelése nehézkes, nem áttekinthető, sőt, maguk a Blackberry-alkalmazások egy része is gyenge lábakon áll, főleg memóriakezelési problémák jellemzőek, ami tovább rontja a felhasználók morálját.

MyBlackBerry

A RIM a kialakult helyzetre reagálni szeretne -- tudta meg a TechCrunch -- aminek fő csapásvonala egy új közösségi szolgáltatás, a MyBlackBerry bevezetése lenne. A MyBlackBerry fókuszában egy közösségi profil állna, amin keresztül a felhasználók megoszthatják majd véleményüket, tapasztalataikat a kedvenc alkalmazásaikról, tippeket, tanácsokat adhatnak egymásnak. Ennél is fontosabb viszont, hogy a felhasználók csevegését a RIM is követi, s sokkal jobban megértheti az igényeket a jelenleginél.

Így viszont az úgynevezett közösségi szolgáltatás inkább egy üzenőfalra hasonlít majd, s a ma már elterjedt funkciókkal nem fertőzik meg a specifikus szolgáltatást. A kulcs az információ lesz, amihez a felhasználók és a gyártó, illetve a fejlesztők is könnyebben juthatnak majd. A kényelemhez hozzátartozik majd az is, hogy minden felhasználó a saját készülékéhez releváns tartalmakat látja majd, tehát akinek Blackberry Bold készüléke van, azt nem fogják elárasztani a Storm-mal kapcsolatos érdekességek.

A szolgáltatásról, annak indulása előtt értesülő TechCruch is jó ötletnek tartja ezt a lépést, sőt, szinte kötelezőnek éreznék a megosztható saját profiloldal funkciót, de akár azt is elképzelhetőnek tartanák, hogy az Apple lemásolja ezt az ötletet, hogy a felhasználók a központi felületen keresztül is kommunikálhassanak az alkalmazásokról.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról