Szerző: Koi Tamás

2009. június 16. 13:42

Sikergyanús QWERTY-s okostelefon érkezik a RIM-től

Augusztustól újabb, várhatóan nagy sikerű taggal bővül a Research in Motion (RIM) BlackBerry okostelefon-családja. A BlackBerry 9630, vagyis becenevén a Tour ötvözi a korábbi modellek (Curve és Bold) előnyös tulajdonságait, így házon belül ez lehet az új csúcsmodell, mely leginkább a tegnapelőtt bemutatott, szintén augusztusban-szeptemberben várható Nokia E72 erős konkurenciája lehet.

A BlackBerry Tour nem csak belső felépítését, hanem külsejét tekintve is mintha a Curve és a Bold kereszteződéséből jött volna létre: a telefon gyakorlatilag ugyanazt a kényelmesen használható QWERTY-klaviatúrát kapja, mint a Bold, a funkciógombok és a trackball azonban már a Curve-ról köszönnek vissza. Szintén a Curve-ot idézi a telefon oldalán körbefutó króm keret, illetve a rendkívül szép képet adó, 2,44 hüvelykes, 480x360 pixeles felbontású kijelző.

A Tour emellett ugyanazt a 3,2 megapixeles kamerát tartalmazza mint a Curve, a telefon ezzel a gyártó véleménye szerint nem csak az üzletemberek, hanem multimédiás képességeket előnyben részesítő felhasználók számára is jó alternatíva lehet. A Boldnál valamivel kisebb és könnyebb, a Curve-nál viszont kissé nagyobb és nehezebb Tour legnagyobb előnye a Curve-hoz képest, hogy immár 3G/HSPA kapcsolat létesítésére is képes, igaz, a Boldnál és a Curve-nál egyaránt meglévő Wi-Fi vezérlőről egy szót sem szól a gyártó.

\"\"

Az új okostelefon 256 megabájtnyi saját alkalmazásmemóriával rendelkezik és több társához hasonlóan microSD kártyákkal bővíthető egészen 32 gigabájtig. A készülékkel természetesen használható a BlackBerry saját push e-mail szolgáltatása, emellett Lotus Domino, Microsoft Exchange és Novell GroupWise környezetben is bevethető. Az egyéni felhasználók számára a telefon egyszerű elérést kínál a népszerű közösségi oldalakhoz valamint azonnali üzenetküldő alkalmazásokhoz.

Elemzők szerint a RIM új üzleti stratégiájának (melynek kulcsfontosságú része az üzletemberek után az egyéni felhasználók behálózása) köszönhetően a kanadai gyártó egyike azon kevés iparági szereplőknek, akik a mobilpiac pangása ellenére szárnyalnak. A cég pazar pénzügyi eredménnyel zárta legutóbbi üzleti negyedévét, pár hónapja megnyitotta saját alkalmazás-piacterét, illetve jelzésértékű lehet, hogy az Apple nyomdokaiba lépve főszponzora lett a U2 rockegyüttes júliusban kezdődő világkörüli turnéjának.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról