Szerző: Dojcsák Dániel

2009. június 11. 13:49

Kamu lenne a Twitter-láz?

A HubSpot jelentése szerint a Twitter szárnyalása törékeny és tartalmatlan. Az új felhasználók nagy része passzív, inkább jellemző a nézelődés, mint az aktív csiripelés.

A nagyok nagyon Twittereznek

Egy évvel ezelőtt a Twitter egy viszonylag kis közössége volt a geekeknek és technológiai érdeklődésű embereknek, de bekerült a fősodorba, legalábbis az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában. Nem csak a felhasználók számában nyilvánul meg a növekedés, de abban is, hogy egyre komolyabban veszi a Twittert a marketingszakma, a politika, sőt a média is. Nem csak beszélnek róla, hanem használják is, például Barack Obama amerikai elnök vagy a CNN újságírója Rick Sanchez, aki naponta kommunikál követőivel, s élőben olvas be a CNN-en csiripeket.

Az óriási felhajtás azt sugallhatja a laikusok számára, hogy ma már a csapból is a Twitter folyik, de valójában az a helyzet, hogy a keménymagon kívül viszonylag kevés embernek sikerült teljesen beilleszkednie, s még kevesebben vannak, akik aktívan részt vesznek az üzenetfolyam létrehozásában. A HubSpot jelentése 2008 év végi számokat tartalmaz ugyan, az adatok az online elérhető éles Twitter adatbázisból származnak.

Jön, benéz, megy és nem marad

A felhasználók nagy része teljesen passzív, hiszen nincs mindenkinek tájékoztatási kényszere, s nem is ül minden felhasznló egész nap a számítógép előtt, s nagyon sokan a mobiltelefonjukat sem használják folyamatosan internetezésre. A Twitter tömegmédiába kerülése miatt sok felhasználó érkezett 2008 során, pontosabban az összes felhasználó 70 százaléka akkori adatok szerint, s az átlagos felhasználó 275 napja tagja a rendszernek.

Az új felhasználók tehát uralják a szolgáltatást, minden ötödik ember kevesebb mint 2 hónapja regisztrált. Talán ennek tudható be, hogy csupán 80 százaléknyian jelöltek meg honlapot, 62 százaléknyian töltöttek fel valamilyen fotót, s körülbelül ennyien írtak magukról valamit a \"bio\" részben.

Az új felhasználók jó része viszont sosem ragad meg, s hiába van átlagosan 70 követője mindenkinek, az esetek 35 százalékában ez csak 10 vagy annál kevesebb. Óriási ugyanakkor a különbség a  hírességek vagy befolyásos emberek regisztrációja és a normál embereké között. Mindössze minden századik embernek van 500-nál több követője (nekik átlagosan 1300), de 100-nál több követőt is csak a felhasználók 5 százaléka tudhat magáénak.

Legalább kihasználják a 140 karaktert

A jelentésből kiderül az is, hogy a legtöbb üzenet csütörtökönként születik, a legkevesebb pedig természetesen hétvégén. Földrajzilag London, San Francisco és New York a legnépszerűbb, de a top 30-as listába az amerikai nagyvárosokon kívül Kanada, Ausztrália és Szingapúr kivétel nem kerülhetett be más hely. Érdekes továbbá, hogy a csiripek túlnyomó része 135 karakternél hosszabb, úgy tűnik mindenki igyekszik kihasználni a 140-es limitet.

A Hubspot által készített jelentés összefoglalóját a hivatalos blogon lehet olvasni, illetve egy PDF-fájlban kicsit részletesebb adatok is találhatóak. A számok nem jelentenek alapjában véve meglepetést, még az is kiderülhet, hogy a média számára zseniális találmány nem is vonz akkora érdeklődést, mint azt egyesek gondolják.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról