Szerző: Dojcsák Dániel

2009. június 8. 17:09

Előfizetéses Twitter-tartalmat kínálhatnak a celebek

Ha a Twitternek önmagától nem megy, külső fejlesztők kitalálják, hogyan lehetne pénzt csinálni a világot meghódító szolgáltatásból. A 83 Degrees garázscég Super Chirp néven indított prémium Twitter-szolgáltatást, leginkább a hírességeket megcélozva.

Prémium tartalomért fizetnének az emberek

A hírességek rajongói oldalai, illetve az azokon keresztül zajló kommunikáció még mindig óriási kiaknázatlan piac. A normál fanklubokhoz képest a Twitternek még az az előnye is megvan, hogy mobil környezetre termett és valós idejű. Amennyiben a sok követővel rendelkező hírességek rá tudják venni rajongóikat - és kik mások tudnák ezt nagy tömegben megtenni elsőként - hogy fizessenek havonta 1 vagy akár 10 dollárt a prémium tartalomért, akkor a komolytalannak tűnő Twitter hirtelen milliókat hozhat a konyhára.

Britney Spears-nek 1,7 millió követője van Twitteren. Amennyiben csak a töredékét rá tudja venni ezeknek az embereknek, hogy egy kisebb összeget fizessenek ki havonta az extra információkért, akkor éves szinten akár több tízmillió dolláros bevétel is összejöhet csak a Twitterből.

Más, mint a többi

A Super Chirp működési elve különbözik a korábbi próbálkozásoktól, mint amilyen például a Twitpub. Itt nem kell új fiókot létrehozni, hanem a meglévő fiókon keresztül lehet kiaknázni a prémium lehetőségeket, az előfizetők a fizetős tartalmat privát üzenetben kapják meg, de akár a Super Chirp webes felületén keresztül rendszerezve is nézegethetik azokat.

Csak egyszerűen

A felhasználó PayPal-on keresztül kifizeti az előre meghatározott díjat, s a követésre választott fiók extra tartalmai onnantól kezdve számára is megérkeznek a privát Twitter-fiókjába. Emellett a Super Chirp oldalán bejelentkezve forrásonként csoportosítva is áttekinthetőek az üzenetek. A celebritások mellett ez érdekes lehetőség lehet bármilyen civil szervezetnek vagy éppen tartalomszolgáltató médiumnak is, akik szintén remélhetnek ilyenformán bevételt. Sőt, akár tőzsdetippeket, horoszkópot, vicceket, rövid történeteket vagy bulvárhíreket szóró személyek, vállalkozások is profitálhatnak ebből.

A csatlakozás nem bonyolult, az üzeneteit pénzért adni akaró felhasználó regisztrál, majd megjelöli, hogy 0,99 és 9,99 dollár közötti intervallumban hol képzelte el a havidíj felhasználónkénti értékét. A Super Chirp 30 százalékot von majd le az összegyűlt pénzből, ami viszont már tartalmazza a PayPal jutalékát is, így a publikáló kezében marad a többi 70 százalék.

A feltaláló elaludt

Az ötlet zseniális, és a kis fejlesztőcsapatnak már akár néhány nagyobb megrendelő esetén is rentábilis lehet az üzlet. Veszélybe egyedül az sodorhatja őket, ha a Twitter maga valósítja meg ugyanezt. Kérdéses persze, hogy eddig ez miért nem jutott nekik eszükbe, s miért ragadtak le annál az ötletnél, hogy fizessenek az üzletszerűen publikálók.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról