Szerzők: Bodnár Ádám, Bizó Dániel

2009. május 29. 15:49

Indul a Microsoft új keresője, a Bing

A Wall Street Journal által támogatott All Things Digital konferencián Steve Ballmer, a Microsoft vezére bejelentette a vállalat webes keresőjének megújulását. A Binget a redmondiak nem is egyszerű webkeresőként pozicionálják már, hanem Döntési Motornak (Decision Engine) nevezik.

HIRDETÉS

A Microsoft által elvégeztetett kutatások szerint az internetezők kétharmada hívja segítségül a webes keresőket vásárlással, utazással vagy éppen az egészségével kapcsolatos bonyolult döntésekhez. A Bing fejlesztésekor három területre koncentráltak a Microsoft mérnökei: legyenek relevánsak a találatok, megfelelően át lehessen tekinteni őket, illetve legyen könnyű a felhasználó dolga, ha bizonyos témákban (vásárlás, utazás, helyi információk, egészség) még többet szeretnének tudni ahhoz, hogy döntést hozzanak.A Bing persze nem csak bonyolult döntésekhez hívható segítségül, ugyanúgy használható \"hagyományos\" webkeresőként információk, képek, videók felkutatására.

A felhasználók releváns, áttekinthető, könnyen kezelhető találatokat akarnak

A cég által elvégzett kutatás szerint a felhasználók számára a releváns találatok a legfontosabbak a keresésénél, azonban az eredmények szerint csak minden negyedik keresés hoz kielégítő eredményeket. A Bing számos apró trükköt vet be annak érdekében, hogy a lehető legjobb találatokat adja, lehetővé teszi például a találati oldalak előnézeti képének megjelenítését, illetve  elérhetővé teszi az Answers válaszait a feltett kérdésekre. Az adott kereséshez tartozó első találat mindig olyan információ lesz, amiről a kereső úgy gondolja, valóban érdekes a felhasználó számára, ha például egy vállalat nevét írjuk be, annak elérhetőségei kerülnek ide.

Kutatási eredmények szerint a felhasználók számára webes keresésnél sokkal fontosabb a találatok átláthatósága mint a sebesség, ezt a Bing több funkcióval támogatja, például a bal oldalon megjelenő gyorslinkekkel, az eredmények csoportosításával, valamint a többféle kategóriájú találathoz tartozó afféle tartalomjegyzékekkel. A Microsoft várakozásai szerint az áttekinthetőbb és könnyebben navigálható eredmények miatt a felhasználók könnyebben megtalálhatják az őket érdeklő információt mint más keresőkön.

Az élethelyzetekhez kapcsolódó specifikus kereséseket (vásárlás, utazás, egészség, stb.) is igyekszik egyszerűvé tenni a Bing, ha például valaki egy termékre keres, a találatok között meg fognak jelenni a termékkel kapcsolatos vélemények, tesztek is. Ha valaki utazáshoz keres információkat, a Bing Travelben egy helyen láthatja a kiválasztott úticél szállodáit és árait, különféle színek jelölik majd az eltérő árszinteket, de még abban is megpróbál majd segíteni a kereső, hogy mikor érdemes repülőjegyet vásárolni a legjobb ár eléréséhez. Ezt a 2008-ban felvásárolt és most a Bingbe integrált Farecast technológiája teszi lehetővé.

Változás kell, de gyorsan

A Microsoftnak a lehető legnagyobb szüksége van változásra. A vállalat az elmúlt években dollármilliárdokat ölt online jelenlétének megerősítésébe, kevés sikerrel. A világ legnagyobb online piacán, az Egyesült Államokban a Google áprilisban tovább növelte részesedését a keresésekből, egy hónap alatt 0,5 ponttal, míg éves összevetésben 2,6 ponttal 64,2 százalékra. Eközben a Microsoft egy év alatt 9,1 százalékról 8,2 százalékra szorult vissza,  amivel a leggyengébb teljesítményt mutatta fel a vezető keresők közt, derül ki a comScore áprilisi adataiból.

Pedig az amerikai piac nem a legerősebb a Google számára, aminek a Microsoft is tudatában van. Európában gyakorlatilag Google egyeduralom van néhány kivételtől eltekintve, mint például Csehország, melyet a helyi Seznam szorít vasmarokkal. \"Mondtam a többieknek, a globális részesedéseket használjuk ezúttal, mert ez egy globális piac. Szeretjük nézni az amerikai számokat, mert az Egyesült Államok valójában a Google egyik leggyengébb piaca. Valójában sokkal erősebb Európában, mint az Egyesült Államokban. Az egész a Google-ről szól. [...]  Nekik van részesedésük, nekünk nincs\" -- hangzott el Steve Ballmer szájából még februárban, a vállalat stratégiai konferenciáján.

A Microsoft természetesen tudatában van annak, hogy mindez ugyanakkor a legnagyobb reklámkampányok és a legjobb technológia birtokában sem fog gyorsan változni. \"Az esélyek hihetetlen mértékben ellenünk szólnak\" -- fogalmazott Ballmer. Hozzátette, nagyszerű tehetségek vannak a cégnél, ugyanakkor a Google hatalmas csapattal rendelkezik, mely sokkal nagyobb a Microsoft online részlegénél. \"Mi akkor a stratégia? Sűrűn kell gyors frissítéseket kiadni. Ez egy olyan termék, ahol hat-kilenc havonta születnek majd az új kiadásaink. [...] Igazán keményen dolgozunk azon, hogy javítsuk a relevanciát az algoritmikus eredményekben, és a hirdetési rendszerünkben\".

Bing!

A Bing indulásával nem csak a MIcrosoft keresője újul meg, a Bing ugyanis egész márkacsoporttá válik. A redmondi cég számos már meglevő, kereséssel kapcsolatos szolgáltatása költözik be a Bing név alá, a Virtual Earth-ből például Bing Maps for Enterprise lesz. A Bing márkanév népszerűsítésére egyes információk szerint 80-100 millió dolláros kampányt indít a vállalat.Steve Ballmer, a Microsoft vezére az All Things Digital konferencián nem árulta el az összeg nagyságát, csak annyit mondott: \"Amikor aláírtam a büdzsét, nyeltem egyet, és egy nyelés egy 60 milliárdos cégnél az nagy nyelés.\"

a címlapról

emberhiány

9

Megszűnik a Firefox Send és Notes

2020. szeptember 18. 10:32

A Mozillának a nyári leépítések után nem maradt erőforrása a szolgáltatások fenntartására.