Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Microsoft: élőben, egyenesben

Budai Péter, 2005. november 07. 10:59
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Bár a Microsoft már korábban megteremtette a platformot arra, hogy a vállalatok képesek legyenek kihasználni az internet adta lehetőségek egy részét folyamataik javítására és költségeik csökkentésére, azonban a széles felhasználói rétegeket elérő internetes szolgáltatások terén mindeddig a konkurencia mögött kullogott.

November elsején a Bill Gates, a Microsoft igazgatótanácsának elnöke és vezető szoftvertervezője, valamint a vállalat több magas beosztású vezetője mutatta be a megjelent újságíróknak és elemzőknek, merre is tart a vállalat stratégiája. Az ismertetett irányváltást a vállalat azokhoz a nagyobb befektetésekhez hasonlította, amiket a Microsoft általában ötévente tesz meg. Ilyen volt korábban az XML webszolgáltatások elterjesztése, a .NET stratégia, az internet fontosságának felismerése, vagy éppen a grafikus felhasználói felületre épülő operációs rendszerre történő átállás.

A Gates által felvázolt "live" korszak, és az annak részeként megjelenő három szolgáltatáscsalád, a Windows Live, az Office Live és a már korábban is létező Xbox Live az első valódi válasz a szoftvervállalattól az internetes szolgáltatások iránti egyre növekvő felhasználói igényekre. Bár a Microsoft már korábban megteremtette a platformot arra, hogy a vállalatok képesek legyenek kihasználni az internet adta lehetőségek egy részét folyamataik javítására és költségeik csökkentésére, azonban a széles felhasználói rétegeket elérő internetes szolgáltatások terén mindeddig a konkurencia mögött kullogott.

Célpont a Google?

Jelenleg talán az egyik legnagyobb fejfájást a Google okozza a Microsoftnak; a redmondiak jelenlegi üzleti modellje önmagában kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megakadályozza, és visszaszorítsa a Google piaci térnyerését. A Google modellje nagyon egyszerű: hatalmas mennyiségű felhasználót érnek el, szolgáltatásaik többnyire ingyenesek, és a hirdetések bevételeiből fedezik működésüket -- és ugyancsak ebből teremtik elő hatalmas, és folyamatosan növekvő nyereségüket. Ezzel szemben a Microsoft mindig arra törekedett, hogy termékeit és szolgáltatásait közvetlenül a végfelhasználókkal fizettesse ki, amivel ugyan egy felhasználóra vetítva jóval nagyobb profitot ért el mint a Google a saját a megoldásával, azonban az ingyenes szolgáltatásokkal nem könnyű versenyeznie egy pénzért értékesített megoldásnak -- ami hosszabb távon a Microsoft felhasználói bázisának csökkenésével jár.

A Google nem csak üzleti eredményeivel és piaci részesedésének növekedésével jelent veszélyt a Microsoftra. Teljesen eltérő például a szoftverek felhasználóhoz szállításának módja is: a Google interneten alapuló szolgáltatásainak legújabb verziói, frissítései azonnal eljutnak minden felhasználójához, míg a Microsoft jelenlegi patchekre, javítócsomagokra és új dobozos termékverziók megjelenésére alapozó módszere jóval lassabban éri el újdonságokkal a felhasználókat. Mivel a Google ingyenes újdonságai hamar eljutottak szinte valamennyi felhasználóhoz, ezért hamar kialakult az a kép a cégről, hogy sokkal innovatívabb, mint a Microsoft, ami évekig csúszik még az új operációs rendszerével, a Windows Vistával is.

A Microsoft azonban legújabb bejelentésével megmutatta: nincs a Google kezében olyan technológia, amivel a Microsoft ne rendelkezne már most, vagy ne lenne a birtokában a közeli jövőben. A Microsoft érezhetően a Google meglévő technológiai portfoliójával szemben hozta létre a Windows Live szolgáltatás-családot, ami nem csak új szolgáltatásokat tartalmaz, hanem egyben a korábban MSN márkanévvel fémjelzett szoftvereket is magában foglalja. A Windows Live szolgáltatásainak jelentős része ingyenesen lesz elérhető a felhasználók számára -- legfeljebb reklámokkal generálna bevételt a cégnek --, és használatához nem szükségeltetik Windows operációs rendszer sem a kliensszámítógépen; a szolgáltatások gyakorlatilag bármely böngészővel elérhetőek lesznek.

A cikk több oldalból áll:
Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.