Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Adobe: Network Publishing

roberto, 2001. augusztus 15. 18:30
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Network Publishing világában a tartalmat csak egyszer kell elkészíteni és az mindenféle eszközön, legyen szó akár PC-ről, telefonról, egyéb mobil eszközökről vagy nyomtatóról, a készítő szándékainak megfelelően fog megjelenni. Mi állhat az Adobe új víziója mögött?

Az Adobe az elmúlt év végétől sajtóanyagaiban folyamatosan egy mágikus erejű kifejezést emleget, a Network Publishinget. A vállalat definiálja is a fogalmat, a Network Publishing annyit tesz: "bármikor, bármilyen eszközről elérhető, személyre szabott, vizuálisan gazdag tartalom", valamint "a kiadványszerkesztés következő korszaka". A Network Publishing a nyolcvanas években lábra kapó Desktop Publishing és a kilencvenes évek új hulláma, a Web Publishing utáni legújabb irányvonal.

A Network Publishing definíciója
Vizuálisan gazdag, személyre szabott tartalom bárhol, bármikor,
bármilyen eszközön (Forrás: Adobe)

Bruce Chizen, az Adobe elnöke szerint a Network Publishing alapvetően meg fogja változtatni a tartalom készítésének, kezelésének és kézbesítésének módját. A Network Publishing világában a tartalmat csak egyszer kell elkészíteni, és az mindenféle eszközön, legyen szó akár PC-ről, telefonról, egyéb mobil eszközökről vagy nyomtatóról, a készítő szándékainak megfelelően fog megjelenni.

A szoftvercég több Network Publishinges sajtóanyagában is szerepel a Gartner alelnökének és kutatási igazgatójának, Rita Knoxnak néhány, kétségkívül valós tényeken alapuló mondata, amelyben mindezt a felhasználók szemszögéből mondja el újra: "a felhasználók olyan publikációs alkalmazásokat [...] várnak el, amelyek lehetővé teszik a tartalom készítését és újrahasznosítását bárhol, bármikor, az információs igényeknek megfelelően". Vagyis úgy tűnik, hogy a felhasználóknak tényleg szükségük van arra, amit az Adobe kitalált.

Párhuzamos munkafolyamatok
A jelen kihívása: a tartalmat minden eszköztípusra külön-külön kell
elkészíteni. Ezen segít majd a Network Publishing. (Forrás: Adobe)

Az Adobe feladata e nagyszerű vízióban annyi, hogy tovább kell alakítania, integrálnia és bővítenie a termékskálájában szereplő szoftvereket, a Photoshopot, az Acrobatot, az Illustratort, az InDesignt, a FrameMakert, a Premiere-t... stb. A cég újabban kiadott szoftverei egyébként már támogatják is a Network Publishing ideáját, vagy legalábbis az Adobe újabb programkiadásokról szóló sajtóközleményeiben rendre ez szokott szerepelni.

A Network Publishing irányelv alapjait olyan ipari szabványok jelentik, mint az XML (Extensible Markup Language), az SVG (Scalable Vector Graphics), a SMIL (Synchronized Multimedia Integrated Language), a WML (Wireless Markup Language) és persze a PDF (Portable Document Format). Körülbelül ennyi az, ami megtudható az Adobe-tól a kiadványszerkesztés következő korszakáról. Persze a szokásos körítéssel: egeket ostromló grafikonok, bámulatos piaci tendenciák és nagyhírű támogatók (pl. HP, RealNetworks, Nokia).

A cikk több oldalból áll:
Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.