Szerző: Dojcsák Dániel

2009. április 30. 13:14

Tarolnak a mobilalkalmazások

A gazdasági problémák ellenére a mobilpiacon nagyon is jól teljesít az okostelefonok szegmense. Ez ugyanakkor nem fogja teljességgel ellensúlyozni a teljes iparág visszaesését, és a nagy gyártók számára szűkös évek jöhetnek, a trend nagy nyertesei inkább a mobilalkalmazások fejlesztői lehetnek.

A mobilalkalmazás mainstream lett

Az Informa Telecoms & Media egy korábbi jelentése szerint 2008-ban közel 162 milló okostelefont adtak el világszerte, így első alkalommal fogyott több okostelefon mint notebook. Az elemzés 2009-re 35,3 százalékos növekedést jósol a gazdasági visszaesés ellenére is, azaz idén már az eladott mobilok 13,5 százaléka lehet okostelefon, 2013-ra pedig a várható penetráció 38 százalék.

A Juniper Research jóslatai szerint ennek a folyamatnak az eredményeképp a mobil alkalmazások területe óriási növekedésnek indulhat, s a becslések szerint 2014-ig 25 milliárd dollár közvetlen és közvetett bevételhez juttathatja a szegmenst. Ugyan a kategória már hosszú évek óta létezik, igazán az Apple iPhone App Store-jának köszönhetően kerültek előtérbe a minialkalmazások. A siker egyelőre töretlen, s mostanra az Apple Store túlvan egymilliárd letöltésen.

Eközben persze a konkurensek sem pihennek, a Google, a RIM, a Microsoft és a Nokia szintén online piacterekkel indul harcba platformjaik minél jobb kiszolgálására. Az egyetlen hiba, hogy szinte mindegyik gyártó leginkább az okostelefonok köré építi alkalmazásletöltő szolgáltatását. Ugyan valóban ezek a készülékek alkalmasabbak komplexebb szórakoztató vagy akár praktikus programok futtatására és megjelenítésére, s az okostelefont vásárlók inkább hajlandóak pénzt adni újabb programokért, de az elemzők szerint nem szabad kihagyni a belépő szintű készülékek tulajdonosait sem.

4 millárd felhasználós piac

Ez utóbbi területet a Juniper jelentése szerint a következő években leginkább a szolgáltatók fogják lefedni, ahogy tették azt a WAP-korszakban és a kezdetleges Java-játékok idején is. A mobilos játékok és egyéb alkalmazások forgalmazásának mozgatórugója természetesen a mobiloperátorok hanghívásból származó bevételei csökkenésének kompenzálása. A legtöbb szolgáltatónak erre meg is van a lehetősége, hiszen a korábbi generációs szolgáltatásokhoz kidolgozott értékesítési és disztribúciós modelleket tovább tudják alkalmazni, azzal a különbséggel, hogy jóval több fogyasztó válik potenciális vásárlóvá, illetve az alkalmazások sokszínűsége, magasabb színvonala is csábító lehet a korábbi állapotokhoz képest.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

MÁLNÁS

7

Tőzsdére megy a Raspberry Pi

2024. május 16. 14:00

Az elmúlt évek meghatározó áramköri lapkáit készítő technológiai cég papírjaival is lehet majd kereskedni a brit tőzsdén.