Szerző: Dojcsák Dániel

2009. április 30. 11:43

Új, mindentudó Google News közeleg

Új generációs News-on dolgozik a Google -- állítja Sharon Waxman, a TheWrap hírblog hollywoodi riportere. Az egyelőre még csak homályos információk szerint az új News minden felhasználónak egyedileg személyreszabott, minőségi hírtartalmat szolgáltatna, anélkül hogy keresni kellene.

Waxman tudomása szerint az új változat akár fél éven belül is elindulhat, igaz a létezéséről és a részletekről csupán Eric Schmidt elnök-vezérigazgató néhány kiszólásából lehetett tudomást szerezni a napokban. Annyi tudható, hogy a hírek összeválogatásához az algoritmus a bejelentkezett felhasználó korábbi tevékenységeit, korábbi Google kereséseit, sőt, akár a Google Checkout-on keresztül végzett vásárlásait is felhasználja.

Az elv, miszerint a felhasználó részéről semmilyen direkt proaktivitást nem várna el, illeszkedik abba a koncepcióba, melyet Schmidt a Newspaper Association of America-nak tartott előadásában ismertetett \"entertain me\", azaz szórakoztass elnevezéssel. Többek közt elhangzott, hogy a felhasználók folyamatos tartalom \"streamet\" kapnak, annak megfelelően, hogy mi keltette fel az érdeklődésüket korábban.

Habár az állítások megalapozottnak tűnnek, de még egyes Google-közeli források is megkérdőjelezték az információ helyességét. Az egyik oldalon ugyan a Washington Post és a New York Times hasábjairól jól ismert és elismert szerző áll, aki egy beszélgetés részleteit szivárogtatta ki, a másik oldalon az a tény, hogy a Google szigorú titokban szokta tartani jövőbeni fejlesztéseit. Erre példa a Chrome böngésző esete vagy az Android is, melyekről a bejelentés és bemutató előtt szinte senki nem tudott. Másrészt az is ritka, hogy Schmidt maga beszélne új szolgáltatásokról, új funkciókról. Ha az újságíróhölgy nem téved, akkor a cégvezető talán egy komoly kommunikációs hibát vétett.

Mivel a Google több ízben is megerősítette, hogy nem szeretne részt venni a tartalomgyártásban, ezért szinte biztosra vehető, hogy a fókuszban a tartalommenedzsment, rendszerezés és a kiszolgálás marad. A fejlődési irány megállapításához nem kellenek bennfentes infók, nagyon könnyen kiokoskodható, hogy a helyfüggő és a személyre szabott hír- és információszolgáltatás a jövő.

A Google azt viszont nem feltétlenül akarhatja, hogy mielőtt egy kész termékkel megjelennek, már egy fél évvel korábban pletykák, találgatások induljanak arról, hogy ez mennyire hatol be a magánszférába, mennyi információt és hogyan hasznosítanak fejlesztés címszóval. Miután megjelenik az esetleges új News, ott valószínűleg lesz miről beszélni ezen túl is, de addig csak a feltételezések és összeesküvés elméletek maradnak. A vállalat korábban többször kijelentette, nem kíván profilt építeni a látogatók adataiból.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról