Szerző: Bányai György

2009. április 16. 13:43:00

A Sanyo új projektora nagyon közelről ad nagyon nagy képet

A Sanyo több szempontból is különleges projektor-prototípust mutatott be, mely fényerő tekintetében legalább annyira kiemelkedő, mint a rövid vetítési távolság tekintetében.

A Sanyo új projektortechnológiáját demózta Japánban. Az új vetítő teljes HD-felbontásban tárja a szemlélő elé a tartalmat, természetesen az 1920x1080 képponthoz illő 16:9-es képarányban. A projektornak azonban két jellemzője is túlmutat a felbontásán, ezek egyike a fényerő, másik pedig az igen kis vetítési távolság.

A ma megvásárolható projektorok átlagosan 2-3000 lumenes fényerőt \"tudnak\", a Sanyo újdonsága azonban az átlag több mint duplájára, 7000 lumenre képes. A prototípus lézeres fényforrással és hárompaneles DLP-rendszerrel állítja elő a képet. A felhasznált képfeldolgozó áramkörnek köszönhetően a megjelenített kép vagy film színtelítettsége még az LCD-tévéknél is jobb -- állítja a gyártó. A projektor rövid vetítési távolsága számokba öntve is lélegzetelállító, 60 centiméteres faltávolság esetén már 100 hüvelykes kép tárulhat elénk. A 150 hüvelykes képátlóhoz sem kell sokal messzebb tenni a vászontól a vetítőt, ehhez a hatalmas képhez is csak egy méternyire kell attól elhelyezni.

Tekintettel arra, hogy a Sanyo projektora messze van még a végleges piacérett változattól, árakról a gyártó még nem beszélt. Jelen formájában aligha lenne rá kereslet, ugyanis a prototípus 51x63x240 centiméter méretű, dimenziói alapján inkább bútor mint szórakoztató berendezés. A Sanyo mindazonáltal eltökélt a méretek csökkentésében -- a vállalat leginkább mozikban, nagy konferenciatermekben képzeli el a készüléket.
a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:41

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.