Szerző: Dojcsák Dániel

2009. április 10. 08:50

Teljes mozifilmek megjelenítéséről tárgyal a Sony és a YouTube

A Sony Corporation szórakoztató divíziója hivatalosan is elismerte, hogy tárgyal a Google-lel arról, hogy a YouTube-on teljes mozifilmek legyenek elérhetőek. A továbbra is profitképes üzleti modell nélkül lévő videomegosztó szolgáltatás számára a minőségi tartalmak jelenthetik a kiutat a veszteséges működésből.

[HWSW] A Sony Corporation szórakoztató divíziója hivatalosan is elismerte, hogy tárgyal a Google-lel arról, hogy a YouTube-on teljes mozifilmek legyenek elérhetőek. A továbbra is profitképes üzleti modell nélkül lévő videomegosztó szolgáltatás számára a minőségi tartalmak jelenthetik a kiutat a veszteséges működésből.

"Tárgyalunk a YouTube-bal" -- mondta Paula Askanas, a Sony Pictures Television szóvivője. A pletykaként eddig is létező információt további részletekkel viszont nem egészítette ki. Egyelőre egyik nagyobb amerikai filmstúdió sem tett közzé teljes filmeket a YouTube-on, s a filmekre szakosodott megosztó oldalak esetében sem lehet kánaánról beszélni. Az egyetlen ígéretes megoldás eddig a Hulu.com volt, ahol szponzorált módon lehet teljes filmeket megnézni, de ez kizárólag az Egyesült Államok területén internetezők számára érhető el.

A stúdiók az internetes kalózkodás elleni harc részeként lejárt filmjeikkel próbálkoznak az interneten, s hirdetés-alapú modellekkel próbálják befoltozni a DVD-eladások csökkenéséből származó rést. Azzal, hogy a YouTube is bekerül a "filmforgalmazók" körébe, az eddigieknél jóval nagyobb közönséget érhetnének el a stúdiók, egy jól működő üzleti modell pedig megfordíthatja a bevételek átcsoportosítására tett eddigi sikertelen kísérletek tendenciáit.

A közös vállalkozás a YouTube számára is gyümölcsöző lehetne, sőt egy valódi szimbiózis alakulhatna ki. A videomegosztó legnagyobb problémája mindig is az volt, hogy a hirdetők nem szeretnének kontrollálhatatlan felhasználói tartalmak mellet reklámozni, senki nem szeretné saját márkájának hirdetéseit egy síbalesetet vagy egy számítógépes játék közben rohamot kapó idegbeteg kiskamaszt ábrázoló film mellett látni. A YouTube számára tehát minőségi tartalmakra van szükség, ami mellé képes lehet hirdetéseket felhajtani.

A Sony tegnapi bejelentését Chris Dale, a YouTube szóvivője ugyan nem akarta kommentálni, de annyi biztos, hogy a webes szolgáltatás már jelenleg is befogadta néhány független filmkészítő hosszú formátumú munkáját. Amennyiben viszont a nagy kiadók is csatlakoznak, akkor a YouTube a "webkamera" kategóriából egyre inkább a "webtévé" irányába fejlődik majd, s ez az, amit szeretne a Google.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról