Szerző: Bodnár Ádám

2009. április 1. 12:41

EMC: nem a tárolópiac növekedése a kérdés, hanem az üteme

A pénzügyi krízist követő recesszió mélyülése az EMC-re is rányomta a bélyegét. A tárolópiac vezető gyártójának hazai leányvállalata 2008 őszéig a tervek felett teljesített, de a negyedik negyedévben elmaradtak a várt megrendelések, így a cég összességében csak 25-30 százalékos növekedést tudott elérni.

[HWSW] A pénzügyi krízist követő recesszió mélyülése az EMC-re is rányomta a bélyegét. A tárolópiac vezető gyártójának hazai leányvállalata 2008 őszéig a tervek felett teljesített, de a negyedik negyedévben elmaradtak a várt megrendelések, így a cég összességében csak 25-30 százalékos növekedést tudott elérni.

Növekedés válságban is

Ákos György, az EMC Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a vállalatok mind több és több adatot termelnek és tárolnak, ezért a tárolópiac növekedése nem kérdés, csak az üteme. Világszinten azonban a vállalat forgalmának már csak 40 százalékát adják a hardverek, további 40 százalék szoftverekből, 20 százalék pedig szolgáltatásokból folyik be -- az EMC a világ legnagyobb szoftvergyártóinak egyike. Itthon még erős a hardverek túlsúlya, de már érezhetően elindult a szoftverek és szolgáltatások térnyerése.

Ákos György
Ákos György
Tavaly az EMC Magyarország megkétszerezte létszámát, a hazai csapat jelentős része regionális feladatokat is ellát, igen komoly technikai kompetencia halmozódott fel -- mondta el a HWSW-nek Ákos György. Erre alapozva 2009-re is kétszámjegyű százalékos növekedést vár a cégvezető.

Az EMC stratégiája a szűkös időkben a piaci részesedés megtartása, a vállalat inkább enged a nyereségből, de a bevételnek jönnie kell, ennek érdekében különféle finanszírozási konstrukciókat, köztük halaszott fizetési megoldásokat is kidolgozott a cég -- egy-egy megrendelés kifizetését elég akár 2010-ben elkezdeni.

Nem mernek nagyot lépni

Az elmúlt évek során számos olyan technológia fejlődött ki a piacon, amelyek lehetővé teszik a kapacitások jobb kihasználását, azonban ezek térnyerése előtt a felhasználóknál jelentős tartalékok halmozódtak fel, a potenciális vevők új eszközök vásárlása helyett most ezekre támaszkodva próbálják meg átvészelni a nehéz időszakot. Persze vannak olyan területek, ahol továbbra is költenek adattárolási megoldásokra, ezek közé tartoznak a távközlési szolgáltatók, a közműcégek vagy az olyan vállalatok, ahol a beruházásoknál az informatika fontos, de aránya nem annyira jelentős tényező (pl. egyes iparvállalatok).

Noha kézenfekvő lenne, hogy a válságos időkben felértékelődjön az olyan technológiai megoldások szerepe, amelyek segítik a hatékonyabb működést (pl. konszolidáció, virtualizáció), a cégek nem merik meglépni ezeket. Ákos György szerint ennek legfőbb oka, hogy a döntéshozók nem mernek kockáztatni, a bizonytalanságot gyakran szakmai hiányosságok is erősítik, a balsiker pedig az illetékesek állásába kerülhet, jelen körülmények között pedig a szokásosnál jóval kevesebb az esély az elhelyezkedésre.

Az EMC vezetője kiemelte, 2009-ben a hazai informatikai piacon a tavalyinál is fontosabbak lesznek az uniós forrásokból megvalósított kormányzati projektek, amelyekből természetesen az EMC is igyekszik kivenni a részét. Ezen a területen komoly problémának látja Ákos György, hogy sokszor egy döntésnél olyan szakmai vagy szakmaközeli szempontok küzdenek eléggé feleslegesen, ami összességében jelentős árfelhajtó tényező -- rengeteg pénzt költenek el így kevéssé hatékonyan.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról