Szerző: Koi Tamás

2009. március 24. 10:36

Tovább halogatják az üzemanyagcellás technológia piaci premierjét

Mégsem jelenhet meg a piacon a vállalat utolsó pénzügyi negyedévében, azaz március 31-ig a Toshiba első, metanollal működő üzemanyagcellával ellátott akkumulátortöltője. A cég közleménye szerint az új típusú töltőkhöz nem sikerült bizonyos alkatrészeket időben beszerezni, ami néhány hónappal elhalasztja a termék premierjét.

[HWSW] Mégsem jelenhet meg a piacon a vállalat utolsó pénzügyi negyedévében, azaz március 31-ig a Toshiba első, metanollal működő üzemanyagcellával ellátott akkumulátortöltője. A cég közleménye szerint az új típusú töltőkhöz nem sikerült bizonyos alkatrészeket időben beszerezni, ami néhány hónappal elhalasztja a termék premierjét.

Bár a Toshiba korábban több szakkiállításon is ismertette a metanolos üzemanyagcellákkal (DMFC) folytatott fejlesztésekkel kapcsolatos eredményeit, a vállalat csak idén év elején közölte, hogy piackész termékkel jelentkezik belátható időn belül. A cég úgy tervezte, hogy még az idei pénzügyi év lezárásáig, azaz március végéig piacra dobja első, üzemanyagcellákkal működő akkumulátortöltőjét, melyet kisebb hordozható eszközök -- mobiltelefonok, médialejátszók -- feltöltésére lehetne használni. A Toshiba akkumulátortöltője ugyan már biztosan nem készül el időben, de a vállalat ettől függetlenül eltökélt, hogy az április elsejével kezdődő 2009-es pénzügyi évben kereskedelmi forgalomba hozza az első üzemanyagcellás mobiltelefon- és noteszgép-akkumulátorait.

A DMFC technológia a metán, víz és levegő reakciójából nyeri az elektromosságot, a folyadék pótlásával pedig könnyedén újratölthető a készülék bármilyen körülmények között. Mivel a kémiai folyamat mellékterméke csupán kevés vízpára és némi szén-dioxid, a metanolos üzemanyagcellák környezetterhelése lényegesen kisebb, mint a hagyományos akkumulátoroké.

A Toshiba a tavaly szeptemberi Ceatec kiállításon egy működő prototípusát mutatta be a metanol alapú üzemanyagcellás telefonkészülékének -- a rendezvényen bemutatott akkumulátor egy feltöltéssel akár hatórányi beszélgetési időt is biztosíthat a cég szerint, szemben a mai akkumulátorok kapacitásával, melyek hasonló méretben mindössze 3-4 órányi beszélgetéshez adnak elegendő energiát.

A különféle üzemanyagcellás megoldásokkal (töltők, akkumulátorok stb.) évek óta kísérleteznek az iparági multik, élükön a területre komoly hangsúlyt fektető Toshibával, kézzelfogható termékek megjelenésére azonban mindeddig nem került sor. A japán cégnél ez az akkumulátortöltő lett volna az első, kereskedelmi forgalomban kapható folyékony üzemanyagcellás megoldás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról