:

Szerző: Koi Tamás

2009. március 23. 12:16

Olcsóbb IP-alapú telefonszolgáltatást kínál nagyvállalatoknak a Skype

Elsősorban nagyobb vállalatok számára fejlesztett, a telefonköltségeket jelentősen csökkentő szolgáltatást indít hamarosan az eBay tulajdonában álló Skype, melynek neve összeforr a világ egyik legnépszerűbb, internetes telefonálásra alkalmas azonnali üzenetküldő alkalmazásával.

[HWSW] Elsősorban nagyobb vállalatok számára fejlesztett, a telefonköltségeket jelentősen csökkentő szolgáltatást indít hamarosan az eBay tulajdonában álló Skype, melynek neve összeforr a világ egyik legnépszerűbb, internetes telefonálásra alkalmas azonnali üzenetküldő alkalmazásával.

A headset a múlté

A Skype for SIP (Session Initiation Protocol) szolgáltatás előnye, hogy a cégeknél üzembe állított, nyílt kommunikációs protokollt ismerő, IP-alapú telefonközpontokon keresztül az alkalmazottak a már meglévő telefonos infrastruktúrát használva tudnak hívásokat indítani és fogadni a Skype hálózatán keresztül. Ez azt jelenti, hogy a VoIP telefonhívásoknál a már meglévő asztali készülékek kiválthatják a headseteket, másrészről minden hívás a Skype saját, a vezetékes szolgáltatókhoz hasonlítva többnyire kedvezőbb árú tarifájával történhet (a Skype percdíja vezetékes és mobil hálózatokba 2,1 dollárcent, mai árfolyamon 4,6 forint).

A telefonköltségek lefaragására lehetőséget nyújtó Skype for SIP a cégek ügyfelei számára is könnyebbé, nem utolsósorban ingyenessé teheti a vállalat elérését. A SIP protokollt ismerő telefonközpontok ugyanis képesek a cégek weboldalán elhelyezett Skype-gyorshívógombbal indított VoIP-beszélgetéseket a megadott irodai telefonkészülékre irányítani, így az az ügyfél, akinek a számítógépére telepítették a Skype-ot, egy gombnyomással felhívhatja a vállalat ügyfélszolgálatát vagy illetékes munkatársát, a kliensen keresztül lebonyolított VoIP-beszélgetésért pedig eközben egy fillért sem kell fizetnie.

Egyre többen használják üzleti céllal

A Skype nem első alkalommal próbálja megvetni a lábát az üzleti kommunikációs alkalmazások piacán, ahol olyan vetélytársakkal próbálja felvenni a küzdelmet, mint a Cisco vagy a Microsoft. Bár a vállalat szolgáltatására eddig regisztrált mintegy 405 millió ügyfél elsősorban magánfelhasználó, a Skype szerint a regisztrált felhasználók 30 százaléka üzleti célra is használja a VoIP-alkalmazást -- ezek elsősorban azok a kis- és középvállalatok, melyek a telefonköltségek lefaragására törekednek.


Nem kötelező többé a headset

A vállalat 2006-ban indította el Skype for biz szolgáltatását, mely elsősorban olyan kisebb cégeket, irodákat célzott, melyek számára nem lenne megtérülő saját IP-alapú telefonközpont kiépítése, illetve túl költségesnek találják más szolgáltatók menedzselt rendszereit. A Skype for biz teljes egészében a Skype VoIP-kliensre épül, a fejlesztők azonban több, a rendszer könnyebb integrálását elősegítő kiegészítő alkalmazást (például Outlook-beépülőmodul) is kínálnak az üzleti felhasználóknak, valamint olyan csoportházirend-alapú menedzsment-rendszert bocsátanak a rendszergazdák rendelkezésére, melyekkel az egy regisztrációhoz tartozó Skype-kreditek különböző kritériumok szerint szétoszthatók a munkatársak közt.

A SIP-alapú telefonközpontokkal rendelkező nagyobb vállalatoknál a VoIP-telefonhívásokhoz nincs szükség a számítógép vagy bármilyen kliens közbeiktatására, a cégek által megvásárolt online Skype-hívószámok éppúgy az íróasztalon elhelyezett telefonkészüléken csengenek ki, mint a normál vezetékes szolgáltatók, illetve a hagyományos telefonközpont által kiosztott számok.

A Skype szolgáltatását bírálók szerint hiába az olcsó vagy akár ingyenes híváslehetőség, a rendszer valójában több szempontból is gyenge lábakon áll, így például fennáll a veszélye, hogy az interneten keresztül folytatott bizalmas beszélgetéseket valaki lehallgatja, emellett olykor a hangátvitel minősége is hagy maga után kívánnivalót. A fejlesztők ugyanakkor állítják, hogy a rendszer teljesen biztonságos a lehallgatásokkal szemben, ezzel együtt fokozott figyelmet fordítanak az esetleges szoftverhibák kijavítására, valamint folyamatosan fejlesztik a hangátviteli protokollt, így a beszélgetések kisebb sávszélességű internetkapcsolat esetén is tisztán érthetőek maradnak.

Jól megy, de mégsem kell az eBay-nek

Az új üzleti szolgáltatás egyelőre próbaüzemben indult el a Skype-nál, kereskedelmi termékként valamikor az idei esztendő során jelenik meg a vállalat repertoárjában. A Skype for SIP a cégvezetés szerint fellendítheti az amúgy prosperáló üzletág forgalmát és megerősítheti a Skype pozícióját az üzleti kommunikációs alkalmazások piacán, jóllehet vállalatot 2005-ben felvásárló eBay vezérének néhány korábban elejtett szava arra utalt, hogy most már szabadulna a Skype-tól. A potenciális vevők tipikusan kommunikációs szolgáltatásokat és eszközöket nyújtó vállalatok lehetnek, így a hagyományos telkók mellett az olyan egységes kommunikációs megoldásokat fejlesztők, mint a Microsoft, a Cisco, az IBM, vagy akár a Google.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 07:58

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.