Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Megérkezett a Dell luxusnotebookja, az Adamo

Bodnár Ádám, 2009. március 17. 15:27
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Piacra dobta Adamo nevű luxuslaptopját a Dell, a vállalat a szupervékony noteszt az Apple MacBook Air és a HP Voodoo Envy ellenfelének szánja.

hirdetés
[HWSW] Piacra dobta Adamo nevű luxuslaptopját a Dell, a vállalat a szupervékony noteszt az Apple MacBook Air és a HP Voodoo Envy ellenfelének szánja.

Az Adamo belsejében 1,2 vagy 1,4 GHz-es ultraalacsony feszültségű Core 2 Duo processzorra, 2 vagy 4 gigabájt memóriára és 128 gigabájtos SSD-re épülő hardver bújik meg, szériatartozék a 802.11 a/g/n Wi-Fi és a Bluetooth 2.1 vezérlő, a drágább változatba pedig HSDPA-modem is került. A lítiumpolimer akkumulátor akár 5 óráig is működteti a gépet a gyártó szerint. A bővíthetőségről 3 USB- és 1 DisplayPort-csatlakozó gondoskodik.

A gép azonban nem az alkatrészeivel próbál hódítani, hanem szupervékony kivitelével (csupán 16,5 mm) és 1,8 kilogrammos tömegével, ami viszont nem olyan kevés egy 13,4 hüvelykes noteszgéptől (a MacBook Air 1,36 kilogramm, a Lenovo ThinkPad X300 1,42). A Dell új notesze ránézésre is különleges, borítása nem a cég PC-itől megszokott unalmas szürke műanyag, hanem alumínium, amely akár fekete is lehet: az Onyx fantázianevű modell valóban jól mutat a fotókon.

Az alapáron 2000 vagy 2699 dollárért kapható, Adamóból aligha lesz a tömegek kedvence, de nem is ez a gyártó célja, hanem hogy demonstrálja innovativitását. A notebook az a típusú image-építő termék, azt bizonyítja, nem csak cupertinóban tudnak vonzó, exkluzívnak kinéző számítógépeket tervezni. Az Adamo elsősorban nem magát adja el, hanem a Dell más modelljeit.

A korábban szinte kizárólag vállalati ügyfelekre koncentráló Dellnek elengedhetetlenül szüksége van a sikerre a fogyasztói piacon, ugyanis ma már ez a szegmens a nagyobb és gyorsabban is növekedik a vállalatinál. A korábban kizárólag direktben értékesítő Dell ennek keretében megjelent a kiskereskedelemben, a legnagyobb elektronikai áruházakban -- ma már világszerte mintegy 24 ezer üzletben lehet Dell-termékeket vásárolni.

A legutóbbi negyedévben a Dell 18 százalékkal tudta növelni fogyasztói termékeladásait, a PC-piacon szokásos árerózió és a szuperolcsó netbookok váratlan népszerűsége miatt azonban a konzumer szegmensből származó forgalma 7 százalékkal csökkent. Ugyanakkor a teljes pénzügyi évre vetítve a fogyasztói eladások 11 százalékkal nőttek.

A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.