Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Nyártól még nagyobb bannerek árasztják el a weboldalakat

Dojcsák Dániel, 2009. március 10. 15:34
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Egyesült Államokban az Online Kiadók Szövetségének tagjai megválnának a korábban elfogadott szabványos bannerformátumoktól és sokkal nagyobb, sokkal látványosabb és jobb multimédiás képességekkel felvértezett hirdetéseket vezetnének még idén nyáron. Ebben egyezett meg legalábbis az a 27 nagy kiadó, amelynek kiadványai közel 109 millió egyedi látogatót érnek el havonta, azaz az amerikai netezők kétharmadát.

[HWSW] Az Egyesült Államokban az Online Kiadók Szövetségének tagjai megválnának a korábban elfogadott szabványos bannerformátumoktól és sokkal nagyobb, sokkal látványosabb és jobb multimédiás képességekkel felvértezett hirdetéseket vezetnének még idén nyáron. Ebben egyezett meg legalábbis az a 27 nagy kiadó, amelynek kiadványai közel 109 millió egyedi látogatót érnek el havonta, azaz az amerikai netezők kétharmadát.

A jelenleg világszerte használatos, az egész online médiaipar által elfogadott bannerszabványok és megoldások úgy tűnik, idejétmúltá váltak. A hirdetők és a médiumok közös álláspontja szerint a ma használatos eszközök nem elég figyelemfelkeltőek, az emberek teljesen hozzájuk szoktak, a felhasználók nagy része egyszerűen ignorálja őket. Gyakorta még azok sem veszik észre a reklámok eme fajtáját, akik nem tiltják le a hirdetések megjelenítését.


TV és internet reklámok -- távol egymástól

A 27 kiadó a napokban három új formátumban állapodott meg, melyeket idén július előtt már be is vezetnének, s onnantól kezdve a legnagyobb amerikai weboldalakon már ezekkel találkoznának a látogatók. Az egyik bevezetendő banner, mely a "Fixed Panel" nevet viseli (336x860 pixel) célja, hogy természetesen illeszkedjen a weboldalba. Ennek megfelelően egy mai átlagos monitor képének szinte teljes magasságát elfoglalja és scrollozáskor is utazik az oldalon, hogy egy pillanatra se lehessen szem elől veszíteni.

A második újítás, az "XXL Box" sem pusztán méretével hódít, hiszen 468x648 pixeles felbontása mellett még lapozhatónak is kell lennie és a mozgókép megjelenítést is támogatnia kell. A harmadik, a "Pushdown" a teljes képernyő szélesség elfoglalására törekszik, 970x418-as méretével erre lehetősége is van. Ha nem lenne elég, akkor még nyitható is, tehát kigördül belőle a hirdetés, majd pár másodperc után visszacsúszik az eredeti méretre.

A három közösen elfogadott formátum igazából semmilyen kreatív vagy technológiai újítást nem vezet be, egyszerűen még nagyobb, még tolakodóbb hirdetéseket tenne a látogatók elé, bízva abban, hogy a tartalom elnyomása a hirdetéssel több figyelmet vonz, mint a korábbi bannerek. Ugyanakkor több szakértő próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy a méret mellett a fogyasztó elérésében fontos tényező, hogy a hirdetés szórakoztató legyen és valójában figyelemfelkeltő.


Így olvasunk mi

Az újításnak feltételezhetően nem sokáig fognak örülni a hirdetők és kiadók sem, az agresszívebb, nyomulós reklámok könnyen a felhasználók nemtetszését válthatják ki, ami a böngészőkbe telepíthető reklámtiltó kiegészítők újabb reneszánszát hozhatja majd. A display hirdetésekkel foglalkozó szakemberek a jelenlegi helyzetet ugyanakkor méltán értékelhetik katasztrofálisnak, hiszen a bannerekre való kattintási hajlandóság csökkenése mellett az olvasók tekintetét követő vizsgálatok is azt mutatják, hogy az átlagos olvasó gyakorlatilag figyelmen kívül hagyja az oldalon lévő grafikus hirdetéseket.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.