:

Szerző: Dojcsák Dániel

2009. február 23. 11:33

Csak öt nagy közösségi hálózat állt rendelkezésre 99,9 százalékban tavaly

Minden harmadik közösségi hálózat több mint egy napot állt a legnagyobbak közül 2008-ban a svéd Pingdom monitoring cég jelentése szerint. Az eltérések egészen nagyok a különböző szolgáltatások adatai között, a legkevesebb kiesést a nagyon gyorsan növekvő, óriási hálózatok szenvedték el.

[HWSW] Minden harmadik közösségi hálózat több mint egy napot állt a legnagyobbak közül 2008-ban a svéd Pingdom monitoring cég jelentése szerint. Az eltérések egészen nagyok a különböző szolgáltatások adatai között, a legkevesebb kiesést a nagyon gyorsan növekvő, óriási hálózatok szenvedték el.

99,9%

A weboldalak elérhetőségét monitorozó Pingdom, a világ 15 legnagyobb és legnépszerűbb közösségi hálózatának 2008-as üzemkieséseiről adott ki jelentést. Az adatok alapján mindössze a Facebook, a MySpace, a Classmates.com, a Xanga és az Imeem voltak elérhetőek a tavalyi év 99,9 százalékában. A legrosszabb eredményt a 15-ös mezőnyben a Twitter produkálta, ami tavaly az év első felében gyakran küzdött problémákkal, igaz az év második felében már komoly javulás volt tapasztalható -- mégis, összesen 84 órán keresztül nem üzengethettek egymásnak a webkettes felhasználók.

A legkomolyabb összefüggő leállást produkáló szolgáltatás a Friendster volt, amelynek novemberben az üzenemtető adatközpontja károsodott, minek következtében a szolgáltatás összesen 23 órát állt. Ha az egy leállás nem történt volna, akkor a Friendster is az élvonalban végzett volna.


Könnyű elbukni

Érdekes megfigyelni a tendenciákat is az év során: míg a Twitter az év eleji rendetlenkedés után a második félévben szinte tökéletesen működött, addig a LinkedIn esetében egyre csak romlottak a számok. A Windows Live Spaces esetében pedig négy hónap kiesései felelnek szinte az egész eredményért, a maradék 8 hónapban mindössze percekre állt csak le a szolgáltatás. A Google tulajdonában lévő Orkut pedig az év felében 100 százalékot teljesített, s egy júliusi nagyobb és néhány év eleji kisebb kiesés rontja csak a képet.

A elérhetetlenség és a kiesések oka a hirtelen népszerűség is lehet sok esetben a közösségi oldalaknál. Amennyiben a fejlesztők nem kalkulálnak a gyors növekedéssel, akkor könnyen erőforrás-problémákba futhatnak. A Pingdom szerint viszont a másik gyakori ok, hogy az internetszolgáltató-váltás során történnek nem várt dolgok, ami miatt egy ideig nem elérhető egy oldal.

Az üzemzavar káros a népszerűségre

A gyakori kiesések, illetve a hosszabb leállások a Pingdom szerint erősen rontják az adott oldal hírnevét, a felhasználók elégedettségét és nem utolsó sorban bevételkiesést is jelentenek a legtöbb esetben. A Pingdom a kutatási jelentésben az eredményekhez hozzáteszi azt, hogy a mérések nem felhasználói oldali méréseken alapulnak, hanem a svéd cég saját rendszeréből való elérhetőségre, így előfordulhat, hogy egyes globális szolgáltatások jóval többször nem voltak elérhetőek lokálisan vagy bizonyos felhasználók számára.

Áprilisi, minden munkavállaló számára kötelező, laza jogi hallgatmányunk után itt a második, befejező rész. Nem kell megijedni, informatív és hasznos lesz ez is! Ennyi a minimum, amit munkavállalóként illik tudnod.

a címlapról