Szerző: Dojcsák Dániel

2009. február 11. 15:48

Ingyenes marad a Twitter

Az elmúlt időszakban több spekuláció szivárgott ki azzal kapcsolatban, hogy az egyre népszerűbb mikroblogging szolgáltatás, a Twitter fizetősé válhat a cégek és a hírességek számára. Biz Stone, a Twitter egyik társalapítója a tegnapi blogbejegyzésében mindent cáfolt.

[HWSW] Az elmúlt időszakban több spekuláció szivárgott ki azzal kapcsolatban, hogy az egyre népszerűbb mikroblogging szolgáltatás, a Twitter fizetősé válhat a cégek és a hírességek számára. Biz Stone, a Twitter egyik társalapítója a tegnapi blogbejegyzésében mindent cáfolt.

"Bármivel rukkolunk elő, a Twitter ingyenesen használható marad minden egyén, cég és celebritás számára is" -- írta Stone. Az elmúlt héten szivárgott ki egy olyan jelentés, mely szerint a Twitter üzemeltetői definiálták, hogyan lehetne díjakat szedni a kereskedelmi célú felhasználóktól. Stone posztjának a címe is erre a "jelentésre" reflektál, miszerint egyelőre "nincs miről beszámolniuk". A Twitter-vezetők szerint egyszerűen annyi történt csupán, hogy "hangosan gondolkodtak". Bár lehet, hogy egy használható ötletnek tűnt a fizetős accountok bevezetése, de a felhasználók múlt heti reakciói után bizonyára elvetették az ötletet.

Az elmúlt fél év masszív felemelkedést hozott a Twitter számára, a látogatottság folyamatosan tör felfelé, s mára a harmadik legnépszerűbb közösségi szolgáltatás a Facebook és a MySpace után. Igaz a Facebookon, illetve a MySpace-en regisztrált 1,2 milliárd illetve 810 millió havi látogatásszám mögött a dobogó harmadik helyére a Twitter havi 54 millióval tudott felkapaszkodni. A szolgáltatás számára a web 2.0 legkellemetlenebb problémájával kell most szembenézni, melybe a YouTube esetében még a Google-nek is beletört a bicskája.

A népszerűség töretlenül nő, egyre többen zárják szívükbe a szolgáltatást, mint egy ingyenes eszközt a webes svájcibicskájukon. A milliónyi felhasználó kiszolgálása viszont egyre komolyabb erőforrásokat igényel, a bevételek viszont nehezen követik ezt a hatást, fizettetni pedig nem lehet a felhasználókat, mert az azonnal kártyavárként omlaszthatná össze a sikert.

A jelenlegi állás szerint tehát a mikroblogging szolgáltatás minden jelenleg elérhető funkciója ingyenes marad mindenki számára, habár a fejlesztők gondolkodnak azon, hogy mely funkciók vagy újítások hordozhatnak elegendő értéktöbbletet, mely egy fizetős vállalati szolgáltatás alapját képezhetné. Bár ezt egyelőre még senki nem tudja, az biztos, hogy ha megtalálják ezeket a pontokat is, akkor is nagyon alacsony árak mellett inkább a tömeges felhasználásra lőnek és nem a szűkebb, de jobban fizető piacra. Elkésve egyelőre nincsenek, hiszen a Facebook sem dolgozott még ki egy átütő üzleti modellt a pénzkeresésre, illetve a Google is csak próbálkozik a YouTube-ot igába vonni.

a címlapról

VISION

0

Olcsóbb Vision Pro-ra fekszik rá az Apple

2024. június 19. 13:00

A második generációs eszköz fejlesztése helyett egy alacsonyabb árkategóriára lövő hardverre összpontosít az almás cég, ami 2025-ben jelenhet meg.