Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Erősíti a jelenlétét a hazai piacon a HTC

Dojcsák Dániel, 2009. január 23. 15:21
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Magyarországon egyelőre még szerény ismertséget magáénak tudó tajvani HTC hivatalosan is belép a magyar piacra, igaz ehhez nem alapított helyi irodát, nem nyílik márkakereskedés sem, sőt a sajtótájékoztatón arról sem esett szó, hogy mi az oka annak, hogy a cseh piachoz képest nálunk ez a hivatalos belépés 17 hónappal később történt meg.

[HWSW] A Magyarországon egyelőre még szerény ismertséget magáénak tudó tajvani HTC "hivatalosan is belép a magyar piacra", igaz ehhez nem alapított helyi irodát, nem nyílik márkakereskedés sem, sőt a sajtótájékoztatón arról sem esett szó, hogy mi az oka annak, hogy a cseh piachoz képest nálunk ez a hivatalos belépés 17 hónappal később történt meg.

Az okostelefonok mestere Magyarországon

Az 1997-ben alapított HTC (High Tech Computer) eredetileg egy OEM-gyártó volt, más cégek számára szállított mobil- és számítástechnikai készülékeket. 2002-ben viszont piacra lépett az első saját márkás telefonnal, mára pedig már több tucat Windows-alapú készüléket kínál a vásárlóknak. Európában 2,5 éve építette ki első hídfőállásait a cég, s azóta például az Egyesült Királyságban, vagy Lengyelországban már számottevő ismertségre és népszerűségre tett szert. A cég tavaly szeptemberben került az érdeklődés homlokterébe, amikor megjelent a világ első Android-alapú okostelefonja, a T-Mobile G1, amelyet a HTC gyárt a magenta szolgáltató megrendelésére.

Annak ellenére, hogy a sajtótájékoztatón azt jelentették be, hogy megérkezett hazánkba a HTC, már eddig is lehetett kapni ezeket a készülékeket az LCP Systems csatornáin keresztül, illetve mindhárom szolgáltatónál volt, vagy jelenleg is van HTC telefon. A Pannonnál a P3600, illetve a most bejelentett Touch Cruise azonos nevű elődje, a Vodafone kínálatában pedig a multimédiás képességeire büszke Touch Diamond vásárolható meg, a T-Mobile-nál pedig a Touch Plus és a Vario III kapható, igaz, a szolgáltató saját neve alatt.

A HTC új partnere a hazai piacon a TCCM, amely az elmúlt években bizonyított a cseh, illetve román piacon, így mostanra már több jelentős kelet-európai piacért felelős fődisztribútorrá lépett elő. "Legfőbb célunk, hogy olyan közel lehessünk a magyar partnereinkhez és vásárlóinkhoz, amennyire csak lehet" -- mondta Tomasz Lesniak, a HTC regionális igazgatója. "Hosszútávú együttműködésünk a TCCM-mel, a hivatalos magyar partnerünkkel hozzásegíti majd a HTC-t, hogy eljuttassuk készülékeinket magyarországi vásárlóinkhoz."

A titokzatos új partner

A HTC közép-kelet európai képviselete Varsóban van, míg a terjeszkedő TCCM-nek prágában van a székhelye, ahol több mint 100 partnerrel áll kapcsolatban. Hazánkban a HWSW tudomása szerint egyelőre 3 disztribútorral működik együtt, ezek közül az egyik természetesen a hivatalos forgalmazást eddig is végző LCP Systems.

A HWSW kérdésére Árpási Éva, a TCCM egyedüli magyar alkalmazottja elmondta, hogy folyamatosan tárgyalnak a leendő partnerekkel, így az úgynevezett "open market" kapcsolatok is kialakulóban vannak, illetve komoly hangsúlyt fektetnek a mobiltelefon-szolgáltatókkal való közeli viszony kialakítására is. Tudomásunk szerint a magyar kapcsolattartó révén hamarosan megköttetik egy régóta húzódó megállapodás, így várható, hogy a Pannon kínálatában gyakrabban találkozunk majd a HTC készülékeivel.

A TCCM magyarországi színrelépése valójában tavaly augusztusban történt meg, amikor is a Vodafone-nal megállapodás született a Touch Diamond forgalmazásáról, majd októberben kezdődött az együttműködés többek közt az LCP Systems-szel. Az ezt megelőző időszakban egy BrightPoint nevű disztribútor felelt Magyarországért, illetve több európai országért, de a HTC valószínűleg nem volt lenyűgözve a teljesítményétől. A Brightpoint széles műszaki-elektronikai palettával rendelkezik, világszerte 25 ezer partnerrel dolgozik együtt, s elképzelhető, hogy éppen ezért nem tudott kellő figyelmet fordítani a tajvani okostelefongyártó termékeinek piaci bevezetésére a kelet-európai régióban.

Jöhet a nagy HTC-kampány

Az LCP örömtelinek tartja a közvetlen helyi kapcsolat érkezését -- mondta el lapunknak Csizmarik Judit, az LCP Systems marketing-igazgatója. A A technikai és marketing-támogatás javulása közvetlenül a forgalmazók számára jelent pluszt, de végeredményben a fogyasztók érzik majd hasznát. Árpási Éva úgy vélekedett, minden szempontból előny, ha Magyarországon egy helyi kapcsolattartó tárgyal a partnerekkel, aki ismeri az itteni jogi és üzleti környezetet.


Fordítsa az arcát tefeléd...

A tegnapi bemutatón a főszerepet a második generációs HTC Touch Cruise kapta, ami a tavasz folyamán lesz majd elérhető minden piacon. Az okostelefon a szokásostól erősebb, 528 Mhz-es Qualcomm processzorral érkezik, ami a látványos grafikus felület zökkenőmentes megjelenítését teszi lehetővé, továbbá 512 Mbyte ROM, illetve 256 MByte RAM áll majd a programok rendelkezésére. A 2,8 hüvelykes kijelző a QVGA, azaz 320x240 pixel felbontású.

A gyártó célja a modellel, hogy teljesen összeolvassza a GPS és a telefonfunkciót. Ehhez olyan apróságokra is odafigyeltek a fejlesztők, minthogy az autós tartóba helyezve a telefont, az azonnal átáll a navigációra és útközbeni használatra kialakított menüre. A navigációs szoftvert viszont nem a Nav N Go, hanem a Magyarországra is csak TeleAtlas-térképpel rendelkező TomTom biztosítja, de a tulajdonosok később természetesen bármilyen térképszoftvert telepíthetnek.

A Cruise-on kívül a bemutatón szó esett a már forgalmazott Touch HD, Touch Pro és S740 készülékekről is, melyek eddig is megvásárolhatóak voltak, de feltételezésünk szerint hamarosan bekerülnek a mobilszolgáltatók kínálatába is. Dr. Florian Seiche, a HTC európai igazgatója ugyan nem erősítette meg újságírói kérdésre a T-Mobile G1 érkezését, de más forrásokból tudjuk, hogy legkésőbb tavasz elején ez a készülék is megjelenik nálunk is.