Szerző: Dojcsák Dániel

2009. január 14. 12:50

Viszonteladói programot indít a Google az Apps és a Docs népszerűsítésére

A Google viszonteladókat toboroz a Google Apps irodai alkalmazáscsomag terjesztéséhez. A vállalkozások, akik Gmailt, Google Docs-ot és egyéb Google-szolgáltatást szeretnének használni a Microsoft illetve más cégek termékei helyett, a jövőben már nem kizárólag közvetlenül a Google webes felületén keresztül jelentkezhetnek.

[HWSW] A Google viszonteladókat toboroz a Google Apps irodai alkalmazáscsomag terjesztéséhez. A vállalkozások, akik Gmailt, Google Docs-ot és egyéb Google-szolgáltatást szeretnének használni a Microsoft illetve más cégek termékei helyett, a jövőben már nem kizárólag közvetlenül a Google webes felületén keresztül jelentkezhetnek.

Csak 2 százalék fizet

A Google Apps legnagyobb vállalati felhasználója a Genentech, ahol 20 ezer munkavállaló dolgozik az Apps rendszerein. A szolgáltatást vállalatok is ingyenesen használhatják, ha elviselik a reklámokat, megelégszenek a minimális támogatással és a korlátozott tárhellyel. A prémium szinten ezeken túl lehet lépni felhasználónként évi 50 dollárért, ami megegyezik egy negyedéves World of Warcraft-előfizetés árával. A legtöbb cég ennek ellenére az ingyenes változatot preferálja, s a Google bevallása szerint mindössze százezres nagyságrendben vannak fizető felhasználók.

Ezen a a számon szeretne a kaliforniai cég javítani, mégpedig úgy, hogy viszonteladói hálózatot épít maga köré. A jelentkező kereskedők, szolgáltatók 20 százalék árengedményt kapnak az Apps díjából, azaz évente felhasználónként mindössze 40 dollárért vihetik a csomagot. Ezen felül szabadon árazhatják a terméket.


Tartalom, közösség, közös munka

Ez a nagy lehetőség

A Google állítása szerint több mint 1 millió cég és 10 millió felhasználó veszi igénybe a Google Apps szolgáltatást, s napi 3 ezer újabb jelentkezést regisztrálnak. A Gartner szerint a Google Apps-nak 200 ezer prémiumügyfele van, de a cég csak korlátozott sikereket érhet el az egyéni értékesítési csatornákon keresztül. Amennyiben sikerül a Google szolgáltatásait az a csatornákon keresztül olyan szolgáltatásokkal együtt értékesíteni mint a webhosting, szervertelepítés, üzemeltetés vagy adatmentés, könnyen nagyságrendnyit változhat a fizető ügyfelek száma.

A viszonteladói program ugyan most indul nyilvánosan, de több mint fél éve már fut a pilot projektje, ahol 50 partner segítségével vizsgálták ezt a lehetőséget. Mivel a kísérlet bevált, márciustól kezdve a világ bármely pontján működő vállalkozás előtt nyitott lesz a lehetőség a csatlakozásra, az ajánlat testreszabására, promótálására és továbbértékesítésére.

A kihívott fél, a Microsoft a világ legnagyobb szoftvervállalata, mely a termékeinek 95 százalékát viszonteladókon keresztül értékesíti. A Gartner Research adatai szerint világszerte több mint 440 ezer partner működik jelenleg is, s ezeknek a csatornáknak a kezelésére idén 3 milliárd dollárt szán a Microsoft. Ehhez képest a Google épp hogy csak "belemártotta a kisujját a vízbe", de a cég már az 25 országban tevékenykedő 50 viszonteladó partner bevonása után is komoly lehetőségeket lát a külső segítségben.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

GENERATÍV

0

A Stack Overflow adataival okosodik a ChatGPT

2024. május 9. 14:00

A Google után a másik legmeghatározóbb piaci szereplővel is együttműködést írt alá a világ legnagyobb fejlesztői közösségi platformja.