Szerző: Bodnár Ádám

2009. január 8. 14:09

Régi-új szereplő a hazai vállalati kommunikációs piacon az Aastra

Az Aastra Technologies neve ma még idegenül cseng itthon, a vállalati kommunikációs megoldásokra szakosodott cég hazai képviselete csak nemrég alakult.

[HWSW] Az Aastra Technologies neve ma még idegenül cseng itthon, a vállalati kommunikációs megoldásokra szakosodott cég hazai képviselete csak nemrég alakult.

A vállalat mégsem új szereplője a piacnak, a több évtizedes múltra visszatekintő kanadai cég tavaly májusban jelentette be az Ericsson vállalati kommunikációs részlegének felvásárlását, ezzel több mint tízezer új ügyfélre téve szert, amelyek között szép számmal találhatók magyarok is, például a MÁV, a BRFK, a Magyar Telekom, a Budapesi Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem, az APEH vagy a Bricostore.

Az Aastra 1983-ban alakult, de csak 1993 óta szereplője a vállalati kommunikációs piacnak, előtte űrkutatással kapcsolatos termékekkel foglalkozott. Az új évezredben a vállalat számos felvásárlással duzzadt, 2003-ban az Ascomot kebelezte be, 2005-ben az EADS Telecomot (korábban Matra Telecom) és a DeTeWe-t, majd 2008-ban átvette az Ericsson teljes vállalati kommunikációs tevékenységét. Az akvizícióknak köszönhetően az Aastra mára egy globális nagyvállalattá vált, több mint 2600 dolgozóval rendelkezik és 100 országban nyitott képviseletet.

Az Aastra ma tartotta bemutatkozó sajtótjákoztatóját Budapesten, ahol Kolláth Gábor, a hazai képviselet vezetője ismertette a vállalat terveit. Magyarországon az Aastra döntően az egykori Ericsson termékcsaláddal van jelen a piacon. "Habár kiemelt fontosságúnak tartjuk e termékek piaci pozíciójának megerősítését és további elterjesztését, már megjelentek a hazai piacon is az új Aastra termékek, melyeknek köre a jövőben folyamatosan bővülhet" -- mondta Kolláth.

Az Aastra termékei és megoldásai olyan területeket fednek le, mint a VoIP, a unified communications (egységesített kommunikáció), a telefonközpontok, a vezeték nélküli (DECT) készülékek, IP-telefonok, call centerek, contact centerek, videokonferencia. A cég értékesítési modellje indirekt, vagyis partnereken keresztül zajlik. Itthon jelenleg négy partnerrel rendelkezik az Aastra, az Assono, a Telegram, a Kapsch Magyarország és a Telmo korábbi Ericsson-partnerek voltak, de az együttműködés az Ericsson vállalati kommunikációs üzletágának új kézbe kerülésével sem szakadt meg. Kolláth elmondta, már folynak a tárgyalások egy ötödik lehetséges partnerrel, az Albacomppal is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról