Szerző: Bodnár Ádám

2008. december 16. 13:32

A Magellan felvásárlásával próbál az amerikai piacra betörni a Mitac

Az elsősorban az Egyesült Államokban ismert és népszerű Magellan eladja fogyasztói navigációs eszközökkel foglalkozó üzletágát a Mitac International Corporationnek, amely az amerikai piac meghódítására készül.

[HWSW] Az elsősorban az Egyesült Államokban ismert és népszerű Magellan eladja fogyasztói navigációs eszközökkel foglalkozó üzletágát a Mitac International Corporationnek, amely az amerikai piac meghódítására készül.

Kulcs az amerikai piachoz?

A TomTom és a Garmin mellett a Magellan az egyik legnépszerűbb navigációsberendezés-gyártó az Egyesült Államokban. A vállalat három termékcsaláddal van jelen a piacon, a RoadMate és Maestro készülékek autós felhasználásra készültek, a Triton sorozat tagjai pedig szabadtéri sportokhoz (pl. tájfutás, kerékpár). A cég részesedése a TomTom és a Garmin szorításában az utóbbi időben megfeleződött az USA-ban, szakértők szerint ennek legfőbb oka, hogy a Magellan régóta nem rukkolt elő semmilyen átütő termékkel.

A Navmant és a Miót is birtokló Mitac szárnyai alatt a Magellan újult erőre kaphat. A Mitac erőteljesen feltörekvő gyártó a navigációs eszközök piacán, a TomTom és a Garmin mögött a Mio már a harmadik legnépszerűbb márka, azonban ez főleg az európai piacon elért értékesítési mutatóknak köszönhető. A vállalat tavaly mintegy 4 millió navigációs terméket értékesített világszerte, idén 7 millió darab eladására számít. A Magellan név megszerzésével a Mitac jövőre sikeresen terjeszkedhet az Egyesült Államokban is.

Magellan Maestro

A tranzakció pontos értéke jövőbeli feltételek teljesülésétől is függ, a Mitac azonban legfeljebb 96 millió dollárt fizet a Magellan fogyasztói üzletágáért, amivel a márkanév mellett megszerzi a szoftvereket és egyéb szellemi tulajdonokat, a klienseket, az értékesítési hálózatot és az alkalmazottakat is. Az ügylet várhatóan 2009 januárjában zárul le. A Mitac közölte, a Magellan a jövőben a 100 százalékos tulajdonában levő leányvállalatként, önállóan üzemel tovább a jelenlegi kaliforniai főhadiszálláson.

Egyre olcsóbbak, egyre sokszínűbbek

A navigációs eszközök egyre inkább a hétköznapok részévé válnak, ma már néhány tízezer forintért megvásárolhatók az alapmodellek. A Mitac adatai szerint 2006-ban a PND-k átlagos eladási ára még 299 dollár volt, ez tavaly 199 dollárra csökkent, idén pedig 149 dollárra esett. A gyártóknak létszükséglet a termékportfólió diverzifikálása, ennek jegyében az utóbbi időben megjelentek már a kimondottan nőknek szánt, formatervezett PND-k, a csúcsmodellek pedig lassan olyan képességeket vonultatnak fel mint egy számítógép, beleértve a zenelejátszást, képnézegetést, játékokat, Bluetooth-kihangnosítást.

A Mitac a jövőben olyan extraszolgáltatásokkal igyekszik majd csábítani a vevőket mint a felhasználók által módosítható, bővíthető térképek, a letölthető POI-adatbázisok, vagy a TMC-szolgáltatás, amely valós idejű információkat nyújt a forgalmi helyzetről, például az útjavításokról vagy a dugókról. A TMC-vevő beépítése akár 70 dollárral is megemelheti egy PND árát. A vállalat szerint a kijelzők méretének növekedése sem áll meg, hamarosan jöhetnek az 5 vagy akár a 7 hüvelykes megjelenítővel szerelt változatok.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról