Szerző: Koi Tamás

2008. november 7. 09:43

Történelmet csinált a Samsung az amerikai mobilpiacon: megverte a Motorolát

[Wall Street Journal/HWSW] Az idei harmadik negyedévben megtörtént az, amiről az addigi legnagyobb forgalmú amerikai mobiltelefongyártónál korábban álmodni sem mertek: a Samsung a tengerentúlon piacrészesedését tekintve beérte, illetve meg is előzte a Motorolát. Közben a másik ismert koreai gyártó, az LG is szorosan megközelítette a pengetelefonokkal egykor taroló vállalatot, és minden esély megvan rá, hogy rövid időn belül elveszi a pozícióját.

[Wall Street Journal/HWSW] Az idei harmadik negyedévben megtörtént az, amiről az addigi legnagyobb forgalmú amerikai mobiltelefongyártónál korábban álmodni sem mertek: a Samsung a tengerentúlon piacrészesedését tekintve beérte, illetve meg is előzte a Motorolát. Közben a másik ismert koreai gyártó, az LG is szorosan megközelítette a pengetelefonokkal egykor taroló vállalatot, és minden esély megvan rá, hogy rövid időn belül elveszi a pozícióját.

A Samsung Electronics történelmet csinált az Egyesült Államok mobilpiacán a harmadik negyedévben. Ez volt ugyanis hosszú évek óta az első olyan időszak, amikor a piacvezető szerep nem a Motorolának jutott: a dél-koreai óriásvállalat a július elejétől szeptember végéig tartó időszakban a piac 22,4 százalékát birtokolta a Strategy Analytics elemzőcég szerint, míg a Motorola 21,1 százalékos részesedése csak a második pozícióhoz lett elég.

A pozícióváltás okait elemzők elsősorban a Samsung rendkívül erős portfóliójában látják, a cég ugyanis mostanra a felsőkategóriás okostelefonoktól kezdve (például Omnia) a belépőszintű modellekig telefonok széles választékát kínálja. A Motorola ugyanakkor a mérsékelt sikereket elérő Q-sorozatán kívül semmit nem tud felmutatni az okostelefonok mezőnyében, valamint a középmezőnyben is visszaesett a forgalma, ahogy a Razr-sorozat népszerűsége idővel jelentősen megcsappant.

Elemzők szerint a Motorola a Razr-korszak csúcsidőszaka óta, azaz nagyjából a két évvel ezelőtti állapothoz képest elvesztette vásárlóinak közel a felét, miközben a Samsung sikerrel vitte be széles termékválasztékát a nagyobb amerikai szolgáltatókhoz. A szakértők úgy látják, hogy a Motorola helyzetét csak tovább rontja, hogy az okostelefonok piacán sem tud prezentálni versenyképes terméket az ebben a szegmensben piacelső BlacBerry telefonokkal vagy akár az Apple iPhone-jával szemben.

A Motorola piaci pozícióját mostanra nem csak a Samsung, hanem az LG is komolyan veszélyezteti: a nemzetközi piacon eladott készülék-darabszám alapján jelenleg a negyedik pozíciót elfoglaló koreaiak 20,5 százalékos piacrészesedéssel bírnak az Egyesült Államokban. A mobiltelefonok világpiacának első számú gyártója, a Nokia ugyanakkor továbbra is gyengén teljesít a tengerentúlon; a cég részesedése 8,4 százalékra esett vissza az egy évvel ezelőtti 10,8 százalékról.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról