Szerző: Bodnár Ádám

2008. október 17. 12:16

Jobban sikerült a Google harmadik negyedéve a vártnál

A várakozásoknál erősebb harmadik negyedévet zárt a világ legnagyobb médiavállalata, a Google. A cég a harmadik negyedévben 5,54 milliárdos bevétel mellett 1,35 milliárdos nettó profitot tett zsebre. A cég forgalma 31 százalékkal, nyeresége pedig 26 százalékkal nőtt, a bejelentés nyomán a részvényárfolyam 8 százalékkal erősödött.

[HWSW] A várakozásoknál erősebb harmadik negyedévet zárt a világ legnagyobb médiavállalata, a Google. A cég a harmadik negyedévben 5,54 milliárdos bevétel mellett 1,35 milliárdos nettó profitot tett zsebre. A cég forgalma 31 százalékkal, nyeresége pedig 26 százalékkal nőtt, a bejelentés nyomán a részvényárfolyam 8 százalékkal erősödött.

Eric Schmidt elnök-vezérigazgató az elemzők részére rendezett konferenciahíváson úgy vélekedett, a pénzügyi krízis nyomán kirajzolódó helyzet "feltérképezetlen terület" a Google számára, de magabiztosan állította, a cég a szigorú költségkontrollnak köszönhetően minden bizonnyal állni fogja a sarat. "Sokkal rosszabb állapotban van a gazdaság, mint ahogy azt egy hónapja vártuk" -- mondta Schmidt. "De optimisták vagyunk a Google jövőjével kapcsolatban."

A médiacég már a harmadik negyedévben is behúzta a féket az új alkalmazottak felvételét illetően, a létszám három hónap alatt mindössze 519 fővel bővült, míg egy évvel korábban még 2000-nél is több dolgozót toborzott a társaság. A tőkebefektetéseket is visszafogták, 18 százalékkal kevesebbet költött a Google mint a tavalyi harmadik negyedévben. A 452 millió dollár java adatközpontokra, szerverekre, infrastruktúrára ment el. Schmidt elmondta, a vállalatnál már több negyedévvel ezelőtt elkezdődött a költségek megfékezése, de még mindig vannak olyan területek, ahol spórolni tud a cég, ha muszáj. Emellett az akvizíciós stratégiát is felülvizsgálják és csak a legjövedelmezőbb felvásárlásokat lépik meg.

Szakértők szerint a társaság online hirdetési bevétele hamarosan olyan szintet ér el, ahonnan lehetetlen lesz tovább nőni -- piaci elemzések szerint az amerikai keresőhirdetések több mint 70 százalékát már a Google kasszírozza. Ezért kulcsfontosságú lesz más területek erősítése, mindemellett természetesen a keresést sem lehet elhanyagolni. A Google elnök-vezérigazgatója szerint a zűrös gazdasági körülmények miatt megnőhet az igény a cég egyes szolgáltatásai iránt, mint amilyen az online szövegszerkesztőt, táblázatkezelőt, prezentációkészítőt és levelezőt is tartalmazó Google Apps, ami jóval költséghatékonyabb például a Microsoft Office-nál.

Mindamellett a Google és a vállalatot követő elemzők szerint az online hirdetések szerepe felértékelődhet a jövőben, ugyanis a hálón hatékonyabban és olcsóbban megtalálható a reklámok célcsoportja mint más médiában. Val Harian, a Google vezető közgazdásza szerint a recesszió alatt a vevők sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a legjobb ajánlatok megtalálására, amihez vélhetően az internetes keresést hívják majd segítségül. A Google egyik alapítója, Szergej Brin a tegnapi konferenciahíváson az elemzőknek elmondta, a cég a negyedév során bővítette keresési indexét, hogy még relevánsabb találatokat tudjon adni a "homályos" kulcsszavakra is.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

7

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.