Szerző: Dojcsák Dániel

2008. szeptember 23. 10:48

Elvágtak a külvilágtól egy spammer internetszolgáltatót az Egyesült Államokban

Egy notórius visszaeső internetszolgáltatót elvágtak a világhálótól az Egyesült Államokban, miután egyik adatkicserélő központ sem volt már hajlandó kapcsolatot biztosítani neki. A Pacific Internet Exchange (PIE) szombat este szüntette meg a sorozatos csalással vádolt Intercage szerződését, ezzel lényegében elvágva azt és az ügyfeleit a világhálótól.

[HWSW] Egy notórius visszaeső internetszolgáltatót elvágtak a világhálótól az Egyesült Államokban, miután egyik adatkicserélő központ sem volt már hajlandó kapcsolatot biztosítani neki. A Pacific Internet Exchange (PIE) szombat este szüntette meg a sorozatos csalással vádolt Intercage szerződését, ezzel lényegében elvágva azt és az ügyfeleit a világhálótól.

"Kivetette magából" az internet az Intercage amerikai szolgáltatót, mivel folyamatosan megsértette a hálózat minden írott és íratlan szabályát. Feltételezhetően a Spamhaus kéretlenlevél-ellenes csoport nyomásának engedve függesztették fel a szolgáltatót, miután szeptember 12-én a Spamhaus tiltólistára tette az egész Pacific Internet Exchange-et, miután az Intercage rajtuk keresztül szabadította a kéretlen leveleit a hálóra -- derült ki a Spamhaus beszámolójából. A Spamhaus feketelistáját világszerte mintegy 1,5 milliárd email-fiók védelmére használják, így érzékenyen érint minden szolgáltatót, ha e csoport fókuszába kerül.

Múlt hónapban cyberbűnözéssel foglalkozó amerikai szakértők egy csoportja is jelentést adott ki az Intercage-ről, azt állítva, hogy a San Franciscó-i vállalat "a cyberbűnözés egyik fontos csomópontja". A kutatók úgy találták, hogy a szolgáltató által kezelt domainnevek és levelezőszerverek 78 százaléka ellenséges vagy rosszindulatú. Az Intercage az elmúlt öt év alatt folyamatosan tagadta a vádakat az illegális tevékenységgel kapcsolatban, csak most, a problémák tetőzésekor kezdtek reagálni azokra, amikor már komoly bajban voltak.

[+] Magyar netre magyar spamet!

Pár héttel ezelőtt más adatkicserélő központok leállították a problémás ügyfél szolgáltatását, de a Pacific Internet Exchange még fogadta a renitenst, életben tartva a virtuális "bűnbarlangot". Az Intercage vezetője azt állítja, hogy ők megpróbálták eltávolítani a rosszindulatú ügyfeleket a hálózatukból és igyekeztek készségesebbek lenni a vádlókkal, de ez nem volt elég a PIE-nek, hogy ne dobja ki őket. Nyilvánvalóan elfogyott a türelem, hisz csak a Spamhaus több mint 350 olyan esetet jegyez az elmúlt három évből, amikor az Intercage megsértettt valamilyen írott vagy íratlan szabályt. A hosszú ideig tartó panaszkodás, könyörgés után az internetes közösség felszívta magát és megtette azt, amire a jog és a végrehajtás képtelen volt, elvágták a szolgáltató összeköttetését a külvilággal, megakadályozva ezzel a további problémákat.

"Ez csupán egy eset volt, ami túl sokáig húzódott anélkül, hogy helyén kezelték volna a problémát, de úgy tűnik a közösség gondoskodott a szükséges lépésekről, megtisztítva az internetet egy sor problémától, akkor amikor minden más eszköz kudarcot vallott" -- nyilatkozta Paul Ferguson, a Trend Micro egyik biztonságtechnikai szakértője.

A probléma ugyanakkor nem szűnt meg végérvényesen, hiszen a tegnapi nap folyamán Emil Kacperski, az Intercage vezetője azt nyilatkozta, hogy új szolgáltatót keres, bár egyelőre azt nem tudja, hogy mennyi ideig tart majd mire újra online lesz. "Az egészet újra kell kezdenem" -- mondta. Bár ebből a nyilatkozatból nem derül ki egyértelműen, hogy a kártékony tevékenységeket szeretné újrakezdeni vagy tiszta lappal indulva egy korrekt internetszolgáltatást szeretne nyújtani, de vélhetően az eddig jól működő üzleti modelljétől nem fog komolyan eltérni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról