Szerző: Bizó Dániel

2008. szeptember 1. 11:32

A Cisco újabb felvásárlással támadja a Microsoftot

E-mailes és naptáralkalmazásokat fejlesztő céget vásárolt a Cisco. Az amerikai és bolgár fejlesztőkkel dolgozó PostPath felvásárlásával a vállalat a WebEx Connect webes platformját kívánja továbbfejleszteni, mely elsősorban a Microsoft Office megoldásaival rivalizál. A megállapodás keretében a Cisco megközelítőleg 215 millió dollárt fizet a PostPath részvényeiért.

[HWSW] E-mailes és naptáralkalmazásokat fejlesztő céget vásárolt a Cisco. Az amerikai és bolgár fejlesztőkkel dolgozó PostPath felvásárlásával a vállalat a WebEx Connect webes platformját kívánja továbbfejleszteni, mely elsősorban a Microsoft Office megoldásaival rivalizál. A megállapodás keretében a Cisco megközelítőleg 215 millió dollárt fizet a PostPath részvényeiért.

Exchange-elhárító a Cisco arzenáljában

A PostPath szerveroldali Linux-alapú e-mail, naptári és kollaborációs megoldásokat fejleszt és értékesít, melyekkel elsősorban a Microsoft Exchange rendszerekre kíván alternatívát kínálni. A webes AJAX-felületén keresztül teljesen platformfüggetlen módon is hozzáférhető a levelezés, de a cég mobilklienseket is biztosít. "A PostPath felvásárlása beleillik a vállalat azon stratégiájába, amely egy integrált együttműködési platform kifejlesztését tűzte ki célul" -- nyilatkozta Doug Dennerline, a Cisco együttműködéses alkalmazások részlegének elnökhelyettese.

PostPath ServerA PostPath igen agresszívan támadja az Exchange szervereket, ugyanis a MAPI/RPC protokoll visszafejtésével képesek gyári telepítésű Outlook klienseket is kiszolgálni alternatív levelező szerverszoftverekkel is -- ebben gyakorlatilag egyedülállóak a piacon, más alternatívák módosításokat igényelnek a kliens oldalán is. A PostPath ráadásul szerveroldalon is minimális változást igényel, integrálódik az Active Directory környezetbe is. A szárnyait bontogató vállalkozás megszerzésével a Cisco tovább erősíti a WebEx 3,2 milliárd dollárért felvásárolt üzleti kollaborációs megoldásait, mellyel az egységes kommunikációs piacon igyekszik terjeszkedni hálózati berendezéseire alapozva, egyúttal tovább erősítve az azok iránti keresletet.

Az egységes kommunikáció alapelgondolása, hogy a felhasználó egyetlen alkalmazáson és azonosítón keresztül kommunikál, legyen szó e-mailekről, üzenetekről, telefonról, videokonferenciáról vagy hangpostáról, így aztán elérni is egyszerűbb, hiszen a "hívónak" nem kell több e-mail címet, telefonszámot, üzenetküldő-azonosítót és egyéb elérhetőséget megjegyeznie, illetve azt sem kell tudnia, akit keres, éppen hol tartózkodik.

A WebEx portfólióval a Cisco a vállalatok hálózati szállítójaként magasabb hozzáadott értéket próbál kínálni a berendezések egyszerű értékesítésén felül. A kollaboratív megoldások a Cisco hálózati kompetenciájának logikus kiterjesztése a hagyományos értelemben vett alkalmazási protokollok rétegén túlra, ahol kommunikációs alkalmazásokat kínál szolgáltatásként. A software-as-a-service, vagyis a hosztolt alkalmazások előnye, hogy az ügyfeleknek nem kell sem további hardver vagy szoftver eszközbe befektetniük, sem pedig addicionális rendszergazdai erőforrásokat dedikálniuk, mindössze egy kiszámítható havidíjat fizetniük a Cisco részére, mely cserébe az alkalmazás nyújtásán felül támogatást, fejlesztéseket és továbbképzést is kínál.

A tét dollármilliárdok

Az integrált vállalati kollaborációs eszközök, melyek a levelezést, az azonnali üzenetküldést, hagyományos, VoIP- és videohívásokat, naptár és dokumentumkezelést egyetlen felületen fogják össze, az üzleti szoftverek leggyorsabban növekvő szegmensei közé tartoznak. A harc a dollármilliárdos profitot termelő szerver- és kliensszoftvereinek piacát őrző Microsoft és hálózati hardverek eladásából kitörni kívánó Cisco között dúl a leginkább, vélik iparági megfigyelők. A Microsoft felvásárlásokkal és hatalmas szoftvermérnöki erőforrásaival gőzerővel fejleszti saját platformját, mely az Office Communications Serverre (egységes kommunikáció) és SharePoint Serverre (kollaboráció) épül.

[+] Az Office Communications Server 2007

Míg a levelezés és azonnali üzenetküldés 3-4 milliárd dolláros piaca telítődött, addig az üzleti kollaborációs eszközök jelenleg kicsi, néhány százmillió dolláros piaca három számjegyű növekedést mutat évente, párhuzamosan az integrált, egységes kommunikációs megoldásokkal, és az előrejelzések szerint forgalmuk néhány év múlva több tízmilliárd dollárra is rúghat, mondta el a HWSW-nek korábban David Farrell, az IBM kollaborációs szoftverekért felelős alelnöke. A helyezkedés harmadik nehézsúlyú szereplője az IBM, mely Lotus Notes és Sametime és Domino szoftvereire alapozva igyekszik minél nagyobb szeletett kihasítani magának, aminek érdekében három év alatt 1 milliárd dollárt fektet a területbe.

[+] IBM: robbanásszerűen növekszik a webkettes üzleti szoftverek piaca

A piackutató látványosan definíciós problémákkal küzdenek, így az általuk jelzett piaci méretek nem összevethetőek, két dologban azonban feltétlenül megegyeznek a számaik: az egységes kommunikációs és kollaboratív eszközök piaca dinamikus bővül és hatalmassá, dollár tízmilliárdos nagyságúvá duzzad a következő évek során. Az IDC számai alapján 2011-re 17 milliárdot tesz ki a piac. Az In-Stat és a Wainhouse Research becslése szerint az egységes kommunikációs termékek és szolgáltatások piaca együttesen a tavalyi 22,6 milliárd dollárról 2012-re 48,7 milliárdra duzzad, vagyis öt év alatt 26,1 milliárddal nő.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról