Szerző: Bodnár Ádám

2008. augusztus 25. 13:49

Történetének egyik legnagyobb reklámkampányára készül a Microsoft

A Microsoft az egyik legismertebb, legsikeresebb amerikai humoristát, Jerry Seinfeldet kérte fel a Windows Vista népszerűsítésére, a New York-i komikus állítólag 10 millió dollárért bólintott rá az ajánlatra. Redmond ezzel igyekszik a Vistáról és a Windowsról kialakult általános képen javítani, valamint kimondatlanul is visszavágni az Apple PC-t degradáló reklámhadjáratára.

[HWSW] A Microsoft az egyik legismertebb, legsikeresebb amerikai humoristát, Jerry Seinfeldet kérte fel a Windows Vista népszerűsítésére, a New York-i komikus állítólag 10 millió dollárért bólintott rá az ajánlatra. Redmond ezzel igyekszik a Vistáról és a Windowsról kialakult általános képen javítani, valamint kimondatlanul is visszavágni az Apple PC-t degradáló reklámhadjáratára.

A Microsoft történetének egyik legnagyobb reklámkampánya lesz

A hírek szerint a Microsoft hirdetéseiben Seinfeld mellett maga Bill Gates is szerepel. A cél az, hogy a céget és a Windowst "lazának" állítsák be, emellett olyan reklámokat szeretnének, amelyek helyreállítják a Vista megtépázott renoméját. A redmondi cég történetének egyik legnagyobb kampányára készül, 300 millió dollárt fordít a Vista megítélésének javítására. Összehasonlításképp: 2006-ban a cég éves reklámbüdzséje 447 millió dollár volt, tavaly 443 millió dollár.

A Vista 2007 elején lépett piacra és azóta 180 millió példányt értékesítettek belőle, az eladásokkal elégedett a Microsoft. Amivel nem elégedett, az a Vista megítélése, egy saját kutatás szerint sokan látatlanban is rossz véleménnyel vannak az új operációs rendszerről, még azelőtt utálják, hogy egyáltalán kipróbálták volna. Egy nemrég napvilágot látott amerikai felmérésből kiderül, a Vistával értékesített PC-k harmadán a felhasználók Windows XP-re cserélik az operációs rendszert, ami nem túl hízelgő az új asztali Windowsra nézve.

Sikeres ügynökség

A kampány atyja a floridai Crispin Porter + Bogusky ügynökség, amely az elmúlt időszakban számos emlékezetes produkcióval rukkolt elő. Ezek közé tartoznak például a Volkswagen számára forgatott "German engineering in da house" reklámfilmek, de a cég számos fogyasztói márkának készített már kampányokat, többek között a Burger Kingnek, a Coke Zerónak, a Sprite-nak, a Domino pizzafutár-láncnak, vagy a kerékpáralkatrészeket gyártó Shimanónak.

Bennfenntesek szerint a Microsoft azt várja, hogy a Bill Gates és Jerry Seinfeld főszereplésével készülő reklámok hasonló népszerűségre tesznek szert, mint az Apple hirdetései. Az Apple hirdetései az 1984-ben sugárzott Macintosh-reklám óta szinte kivétel nélkül legendává váltak, beleértve a 2006-ban indult, de még ma is futó "Get a Mac" kampányt is, amelyben a windowsos PC-ket reprezentáló, öltönyös irodakukac beszélget egy fiatal sráccal, aki a "Mac". Az eredmény persze mindig ugyanaz, a reklámok szerint a Mac kényelmesebb, biztonságosabb, jobban használható, egyszóval menőbb.

De kicsoda Jerry Seinfeld?

Jerry Seinfeld a társszerzőként általa jegyzett és róla elnevezett tévésorozatnak köszönehti a népszerűségét. A Golden Globe és Emmy-díjat is bezsebelő Seinfeld szituációs vígjátéksorozat kilenc évadot élt meg az Egyesült Államokban, és bár 1998-ban véget ért, valamelyik adón azóta is fel-felbukkan, és az ismétlések rendre bekerülnek a legnézettebb műsorok közé. A tengerentúl Seinfeld sikere csak a Jóbarátokéhoz mérhető. Jerry Seinfeld egyébként korábban már szerepelt az Apple egyik hirdetésében, amely a "Think different" kampány keretében a másként gondolkodást a zsenialitással állította párhuzamba.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.

GEMINI

3

Licencelné az Apple a Google generatív MI modelljét

2024. március 18. 10:34

A Google Gemini hozná el a generatív képességeket az iPhone-okra, legalábbis már zajlanak az erről szóló tárgyalások. A részleteket egyelőre még nem véglegesítették a felek.