Szerző: Koi Tamás

2008. augusztus 19. 17:06:49

Erősödik a Samsung, gyengén teljesít a Lexmark a régiós MFP-piacon

Csekély mértékben nőtt a nyomtatásra és másolásra egyaránt alkalmas multifunkciós képalkotó berendezések (MFP-k) piaca az Európát, Afrikát és a Közép-Keletet magába tömörítő EMEA szuperrégióban az elmúlt fél évben. A piac hazánk régiójában, Közép-Kelet-Európában bővült a legnagyobb mértékben -- a piacvezető továbbra is a HP, de senki nem tudott olyan növekedést felmutatni, mint a Samsung.

[HWSW] Csekély mértékben nőtt a nyomtatásra és másolásra egyaránt alkalmas multifunkciós képalkotó berendezések (MFP-k) piaca az Európát, Afrikát és a Közép-Keletet magába tömörítő EMEA szuperrégióban az elmúlt fél évben. A piac hazánk régiójában, Közép-Kelet-Európában bővült a legnagyobb mértékben -- a piacvezető továbbra is a HP, de senki nem tudott olyan növekedést felmutatni, mint a Samsung.

Az egy évvel ezelőtti időszak hasonló periódusához viszonyítva 2,2 százalékkal nőtt a teljes multifunkciós nyomtatópiac az EMEA régióban, áll a Gartner legfrissebb jelentésében. Az egyéni felhasználóknak és kisebb irodáknak szánt nyomtatók piaci mindeközben 6 százalékkal visszaesett, az elemzőcég szerint elsősorban az év első felének gazdasági mutatói által keltett bizonytalanság miatt.

Az MFP-k piacát a 2008-as első félévben is a közép-kelet-európai régió húzta kétszámjegyű, 14,9 százalékos növekedésével, ettől alig marad el a közép-keleti és afrikai régió 14,1 százalékos növekedési rátája. Az év első hónapjában összesen 23,8 millió készülék fogyott a teljes régióban, ennek nagyjából 45 százalékát, azaz körülbelül 10,6 millió darabot a HP szállított, a Canon a második helyen áll 16,4 százalékos, a harmadikon pedig az Epson 12,9 százalékos részesedésével, mely darabszámra levetítve rendre 3,9 és 3,1 millió készüléket jelent.

Új Samsung nyomtatók
Tovább hódit a Samsung

A gyártók közül a rangsorban jelenleg ötödik helyen álló Samsung Electronics mutatta fel a legnagyobb mértékű növekedést: a dél-koreai cég termékei különösen hazánk régiójában voltak kapósak, a vállalat a tavalyi öt százalékról hat százalékra tornászta fel részesedését a teljes EMEA-régióban, ezzel darabszám szerint 24 százalékos növekedési rátát érve el. A Samsung ellenpólusa 2008 első félévében is a Lexmark volt, mely ezúttal sem tudta megállítani forgalmának csökkenését, így végképp kiszorult a vezető ötösből.

A Gartner elemzője szerint a Lexmark gyenge teljesítménye elsősorban az utóbbi másfél évben végrehajtott átszervezéseknek köszönhető: a vállalat az alacsonyabb profittal kecsegtető szegmenseket hátrahagyva elsősorban a high-end üzleti megoldások piacára koncentrál a jövőben.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 13:03

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.