Szerző: Bizó Dániel

2008. június 10. 15:16

Erősíti kiskereskedelmi jelenlétét Magyarországon a Dell

Jelentős sikert könyvelhet el a Dell kiskereskedelmi terjeszkedésében. A gyártónak sikerült megegyeznie az Electro Worlddel, hogy kínálatába felvegye notebookjait, ezzel Magyarországon elsőként jelenik meg egy áruházláncban.

[HWSW] Jelentős sikert könyvelhet el a Dell kiskereskedelmi terjeszkedésében. A gyártónak sikerült megegyeznie az Electro Worlddel, hogy kínálatába felvegye notebookjait, ezzel Magyarországon elsőként jelenik meg egy áruházláncban.

A válogatott Dell Inspiron modellek többsége a webshopban rendelhetőek, az üzletekbe a jelen állás szerint mindössze egyetlen változat, egy vörös Inspiron 1525 kerül az áruházak polcaira. Az Inspiron 1525 az online boltban sokféle színben hozzáférhető, amivel a Dell igyekszik megfogni a divatosabb megjelenésű gépekre vágyók rétegeit, de megvásárolható játékosoknak szánt XPS M1530.

A Dell gőzerővel fejleszti kiskereskedelmi jelenlétét világszerte, a mostani bejelentés is ezeknek az erőfeszítéseknek köszönhető. A vállalat az elmúlt két évben stratégia transzformációba kezdett, miután a '90-es évek során kipallérozott közvetlen értékesítési modellje többé nem bizonyult megfelelőnek az ezredfordulót követően, ahogyan egyre hangsúlyosabbá váltak a piac alsó szegmensei, melyeket a kiskereskedelmi üzletek és viszonteladó partnerek uralnak.

Tavaly óta több mint 13 ezer üzletben jelentek meg világszerte a vállalat termékei. A Dellnek többek között sikerült megállapodást kötnie a világ második legnagyobb kiskereskedelmi láncával, a francia Carrefourral, mely Európa mellett erőteljes jelenléttel bír Távol-Keleten és Dél-Amerikában. Ebbe a sorba illeszkedik az Electro World megszerzése is, mely mérföldkőnek számít a hazai jelenlét erősítésében. A Dell két évvel ezelőtt elhanyagolható jelenléttel bírt Magyarországon a fogyasztóknak szánt notebookok terén, és bár tavaly már jelentős fejlődés volt megfigyelhető, részesedése azonban továbbra is 5 százalék alatti az IDC becslése szerint, messze lemaradva az Acertől, a Fujitsu Siemenstől, az Asustól és a Toshibától.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról