Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Ősszel is lesz HWSW free! Alkalmazott AI meetup és agilis fejlesztői meetup a módszertanok dzsungeléből, szeptember 24-25-én.

Lengyel győzelem a BME 24 órás programozóversenyén

Bodnár Ádám, 2008. május 07. 11:54
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Lengyel sikert hozott a nyolcadik BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny döntője, ami vasárnap reggel ért véget. A győztes qwertY csapat mellett két svéd együttes állhatott fel a dobogóra, a legjobb magyar trió a negyedik helyet szerezte meg.

[HWSW] Lengyel sikert hozott a nyolcadik BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny döntője, ami vasárnap reggel ért véget. A győztes qwertY csapat mellett két svéd együttes állhatott fel a dobogóra, a legjobb magyar trió a negyedik helyet szerezte meg.

A korábbi években tapasztalt élénk érdeklődés idén sem mérséklődött a megmérettetés iránt: 4 kontinens 30 országának iparban dolgozó profijai es amatőr programozói próbálták ki magukat a verseny internetes előválogatóján, ahonnan 25 csapat jutott a döntőbe, ahol a tavalyi dobogósok automatikus indulási jogot szereztek -- így összesen 28 csapat mérhette össze tudását élesben. A 24 órás döntőben a versenyzők bármilyen ejlesztőeszközt, könyvet vagy operációs rendszert használhattak, de külső segítséget nem vehettek igénybe.

A szombat reggel kezdődött döntőben az eredményes szerepléshez a kódírási képesség mellett elengedhetetlen volt a hálózati, mesterséges intelligenciabeli, valamint a számítógépes grafikai jártasság. Az első feladatban a csapatoknak mesterséges intelligenciával kellett autóikat rábírniuk, hogy megfelelően navigálva megtalálják A és B pontok között a legrövidebb útvonalakat. Ezt bizonyos időközönként versenyeken bizonyították, amiket az érdeklődők egy nagy kivetítőn követhettek nyomon. A pontok mindig a leggyorsabbakhoz kerültek. Tovább bonyolította a helyzetet, hogy nemcsak a kormányzásra, az utak fizikai tulajdonságaira, de a közlekedés szabályaira is tekintettel kellett lenniük.

A második feladatban a csapatok nyomozók és bűnözők bőrébe bújva kergetőztek. Megbízásokat kaptak, és arra írták programjaikat, hogy hogyan hajtsák végre a "tökéletes gyilkosságot", vagy éppen hogyan derítsék ki a rendelkezésre álló információkból, hogy ki követte el azokat. Rendelkezésre álltak a csapatok tanúvallomásai, hamisat csak a gyilkosok állíthattak. Ebből a szövevényes halmazból derült ki az igazság, vagy menekült meg az elkövető. A nyomozók rossz tippeléssel -- amire csak egy lehetőségük volt egy nyomozáson belül -- ponthoz juttatták a menekülőket.

Legjobbnak a lengyel qwertY csapat tagjai (Andrzej Szombierski, Daniel Czajka, Marcin Wielgus) bizonyultak, a második helyezett a svéd Jon far bestamma lett, míg a dobogó harmadik fokára a szintén svéd Team Itello csapata állhatott. Mindhárom csapat a verseny visszatérő vendége, az elmúlt években is sikeresen szerepeltek.

A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!